Bröllopsdag!

Idag är det min och Marcus tredje bröllopsdag (eller bröllopsafton som vi ju egentligen vill kalla den). Det är dessutom den första bröllopsaftonen som vi firar helt utan mina föräldrar :) De var med på bröllopet 2009, var och hälsade på en relativt nyfödd Johannes 2010 och förra året var de hos oss i Bryssel den aktuella dagen. Men i år fick vi klara oss utan dem, vilket funkade det också.

Vi gratulerade varandra imorse och sen bestämde jag under dagen att vi skulle gå ut och äta middag ihop alla tre när Marcus kom från jobbet. Det är första gången vi går ut och äter på kvällstid med Johannes, så det var lite av en chansning. Men det gick hur bra som helst, Johannes skötte sig exemplariskt och satt och ritade eller lekte med salt- och pepparkaren i väntan på maten. Därefter åt han en del och sedan gick han runt i restaurangen och tittade sig omkring och gjorde high five ett antal gånger med två yngre killar. Det gick så bra att vi till och med kände att vi kunde stanna för att äta efterrätt, så vi är väldigt nöjda med vår dag och kommer säkert "våga" oss ut på restaurang fler kvällar framöver.




Kommentarer
Postat av: Lena

GRATTIS GRATTIS!!!!

Så trevligt man kan ha det en helt vanlig tisdagskväll. Vad åt ni för gott? Hinken på tallriken ser lite mystisk ut.

Kram till er alla tre, snart är ni fyra!

2012-01-31 @ 21:51:25
Postat av: Eva

Stort GRATTIS på bröllopsdagen!

Ofattbart att det är tre år sedan vi var på ert trevliga bröllop. Ha det gott!

Kram från moster Eva och morbror Christer

2012-01-31 @ 22:22:28
Postat av: Maria 2:an

Grattis på bröllopsdagen lite för sent, ber om ursäkt att jag helt glömde bort det igår, får skylla på gravidhjärna :)



Kul att det blev så lyckat på restaurangen, ibland måste man chansa och denna gång gick det ju bra:)



Nu ska jag gå till jobbet.

Vi hörs!!

Kramar från ett iskallt Linköping

2012-02-01 @ 08:45:03
Postat av: Helene

Nämen, vilken smygare du är... inte ett ord på lunchen igår! Hm!

Vad kul att det gick bra på restaurangen, hoppas du fick goda moules!

2012-02-01 @ 09:40:01
Postat av: Karin

Lena, det är musslor i grytan jag har framför mig.



Helene, vi hade ju så mycket annat att prata om på lunchen att jag faktiskt inte tänkte på att det var vår bröllopsdag då :)

2012-02-01 @ 12:22:59
Postat av: mormor

Grattis!Det är viktigt att fira bröllpsdagar. Det är kanske inte så viktigt vad man gör ,bara att man gör något.Tänk hur det kan bli lite längre fram i tiden. Då kan ni kanske få en ledig kväll utan barn om dom ställer upp på samma sätt som ni gjort för pappa och mig. Många kramar till er alla

2012-02-01 @ 13:34:09
Postat av: Anna 3:an

Wow, vad bra det verkar ha gått med restaurangbesöket! Hoppas det går bra fler gånger, hur många det nu hinner bli innan nästa knackar på dörren förstås :)

2012-02-03 @ 16:04:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0