Samuel = stor kille

Samuel är ju den ende av våra barn som gillar napp. Johannes tog den aldrig och hoppet är nog nästan ute för Hugo också (även om Samuel började först vid 10 månaders ålder...). Men de ska ju sluta med den i sinom tid och man har ju hört om diverse tricks för att "lura" de små att sluta/ge dem till tomten/till nappträd/lisebergskanener etc. Tandläkaren sa att det är ok för tänderna fram till fyra års ålder, sen kan de permanenta tandanlagen påverkas. Så vi har lite tid på oss och jag har väl nånstans tänkt att det skulle vara lagom att sluta i sommar.
 
Men det behövde jag inte bekymra mig för. I fredags när Samuel skulle lägga sig tackade han nej till nappen med motiveringen att han är stor kille nu och sen dess är han nappfri! Smidigt avslut tycker jag :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna 3:an

Skönt när de får sluta på eget bevåg tycker jag!

2015-02-26 @ 08:50:19
Postat av: Karin

Ja Anna, verkligen jätteskönt! Vi har inte alls pratat med honom om detta så det kom helt spontant. Skönt!

2015-02-26 @ 09:18:30
Postat av: Mormor

Jätte-sköna simglasögon!!Hoppas att han inte dyker på huvudet i badkaret.Kram

2015-02-26 @ 11:54:21
Postat av: Farmor

Det syns ju på den killen att han är stor och inte behöver någon napp. Har ersatt den med dykglasögon och då är man stor!!!!!!
Skönt för er att barnen sköter det mesta själva.
kram

2015-02-26 @ 12:54:25
Postat av: Helene

Snyggt jobbat! Kan du be Samuel ringa Ingrid och förklara hur man gör... Hon är galet beroende av sina nappar och det ska bli spännande att få henne drogfri (!) i sommar...

2015-02-26 @ 14:11:11
Postat av: Karin

Helene, jag ber honom slå en signal vid tillfälle ;) Kan tilläggas att han tidigare på eftermiddagen gått och hämtat nappen då han blev ledsen. Så det kan vända snabbt!

2015-02-26 @ 20:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0