Matval

Barn har en intressant inställning kring vad man kan äta och i vilket skick.
 
Idag har jag och barnen varit på badhuset. Det blev lite kallt i bassängen efter ett tag, så vi gick för en lång dusch. Johannes stod i en egen dusch, jag hade Hugo på armen och Samuel stod vid mina ben. Plötsligt hade Samuel satt sig ner och jag böjde mig ner för att fråga honom vad som hänt. Han svarade inte, men jag såg något konstigt under munnen på honom som jag tog bort. Samtidigt som jag gjorde det öppnade han munnen och jag skymtar något vitt på hans tunga som jag tar ut. Ett tuggummi. När jag frågar honom var han fått det ifrån pekar han glatt in i hörnet. Och tillägger att det var någon som lämnat det där.
 
Fast den som lämnade det där tänkte kanske inte att någon annan skulle ta upp det och fortsätta tugga det......
 
Till saken hör att vi tidigare i veckan pratat om tuggummi och att en av Johannes klasskompisar ofta har tuggummi med sig till skolan. Johannes har provat tugga en gång och svalde då omgående. Samuel har aldrig provat. Men jag har lovat dem att vi ska köpa tuggummi snart, så de kan få se att det inte är helt enkelt att tugga det utan att svälja när man inte är van.

Kommentarer
Postat av: Farmor

Det tycker jag var ett klokt beslut, att köpa nya tuggummi i stället för att använda andras begagnade. Men det kanske finns second hand även med tuggummin ........ miljövänligt ......
När kusin Nils var hos oss i helgen inhandlades godis och däribland tuggummin, för två skulle det vara samtidigt, för att få riktigt STOORA bubblor.

2015-03-05 @ 21:11:11
Postat av: Anna 3:an

Åh härligt..! Han har väl för övrigt varit ganska kräsen när det gäller maten, men det här kanske klassades som en delikatess.

2015-03-05 @ 21:31:51
Postat av: Farfar

Tänk vad mycket det finns att upptäcka i den åldern, det är mängder av udda saker man kan stoppa i munnen och svälja, det man inte kan smälta går oftast rakt igenom kroppen. Kram från Farfar

2015-03-05 @ 23:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0