Annandag jul

Så var vi hemma igen efter ett mycket härligt julfirande i Karlstad. Det kunde dock börjat bättre.... På väg upp kom jag i Kungälv på att vi glömt Johannes mat hemma. Efter en del dividerande kom vi fram till att vi skulle vända och hämta den. Sagt och gjort. Vi vände hemåt, jag sprang snabbt in och hämtade hans matpåse (som stod precis innanför ytterdörren) och så var vi på väg igen. Johannes sov och jag och Marcus hade det jultrevligt i framsätet. Ända till Uddevalla. För då kom Marcus på att vi glömt julklapparna hemma. Åh nej, hur skulle vi nu göra.... Det är drygt 7 mil mellan Backa och Uddevalla, så det skulle bli en dryg resa om vi vände för att hämta klapparna. Å andra sidan är ju julklapparna en del av julen, så det skulle kännas konstigt att komma till Karlstad utan dem. Så vi vände en gång till....

Lagom till vi var hemma i huset vaknade Johannes, så vi mikrade hans mat hemma så fick han äta lunch i bilen när vi äntligen var på väg igen.

Det var dock tur att vi vände, för på vägen söderut kom vi på att vi dessutom glömt Johannes overall samt bilpapper med assistansnummer.

Resten av resan gick bra, även om både Johannes och jag tyckte det var lite segt på slutet. Men då hade han suttit 6 timmar i sin bilstol, så det var kanske inte så konstigt.

Julfirandet i övrigt blev lite förändrat då ena kusinen kräkts natten till lillejulafton. Så de fick stanna hemma till juldagen då de anslöt. Så vi som var i Karlstad fick på sätt två julaftnar med klappar och godis. Och fyra tomtar.






Men oj, vad kallt det var. - 17 ena dagen och -14 andra. Så vi tyckte det skulle bli lite skönt att komma till ett "varmare" Göteborg. Fast här var det -15 när vi vaknade imorse. Då gäller det att klä på sig ordentligt om man ska ut. Tur att vi fått ärva åkpåsen från när jag var liten.


Kommentarer
Postat av: Anna 3an

hahahahahahaha, du avslöjade inte första gången vi hördes att ni fick vända två gånger! Tur att ni kom fram iaf, det verkade nästan som att det inte var menat så. Vi hade en bra jul på Hönö och i Romelanda men det var magsjukor på diverse ställen här också. Och nu har BJ varit sjuk hela dagen, så jag har frenetiskt tvättat händerna en gång i kvarten eller nåt hela dagen. Håller tummarna på att jag är en av de 20% som är immuna mot vinterkräket.



/Anna

2010-12-26 @ 18:23:09
Postat av: Maria 2:an

Jag håller med 3an, jag fick inte heller höra att ni vänt TVÅ gånger. Men det var ju tur att ni kom på det innan ni kom fram till Karlstad :)



Vi har haft en jättebra jul i Småland: Kalle Anka, julmat, julklappar, pulkaåkning, lekar, fika på stan, vinterpromenader m.m. Så det har varit en bra helg.



Ha det bra så hörs vi!!

Kram Maria

2010-12-27 @ 08:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0