Ny vecka

Igår söndag var vi på vårt kommunala badhus för vi tänkte se om det kunde fungera som ett substitut för babysimmet som inte blir av. Marcus har gått med i simklubben på jobbet och fick därigenom köpa rabatterade entrébiljetter. Medlemsskapet i klubben kostar 2 euro och entrébiljetterna 1 euro (mot normalt 3), så det var billigt :)

Här i Belgien råder lite andra badhusregler än i Sverige, där jag förstått att de senast instiftade "lagarna" gäller förbud mot kalsonger under badbyxor. Här nere råder förbud mot boxershorts samt bart huvud. Så Marcus fick snällt ta på sig sina tajta badbyxor (dock av boxermodell) och vi båda fick använda badmössa. Som av en händelse glömde vi kameran hemma ;)

Tyvärr var vattnet i barnpoolen inte så varmt, så vi badade i 20 minuter innan vi vas nöjda och åkte hem. Men det var en trevlig söndagsaktivitet.

Idag har jag och Johannes en lugn hemmadag. För närvarande ligger han och trynar på sina föräldrars säng.



Dagens äventyr var när vi skulle boka klipptid åt Marcus. Stället vi hade kollat ut förut var stängt idag, så jag fick ta ett annat. Det verkar bara vara en i personalen pratar engelska och det är nog inte han som ska klippa Marcus. Dessutom skrev de varken ner bokningen i nån bok eller frågade vad han heter. Så vi får se väl om det finns plats för honom kl 17.30 ikväll.

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad trist att ni glömde kamerorna, hade varit en syn:)



Han ser ut att sova riktigt gott i er säng, jag diggar hans sovställning.



Kram Maria

2010-12-06 @ 15:17:13
Postat av: Lena

Så skönt det ser ut! Tänk om man kunde få en liten tupplur så där mitt på dagen.

Vad är det du utsätter vår son för?! Hur tror du han kommer att se ut över jul, som en hottentott? Jag skulle vilja höra när Marcus förklarar hur han vill bli klippt.

Kram

svärmor

2010-12-06 @ 15:54:35
Postat av: mamma Eva

Vilken sovställning!

Kram Mamma

2010-12-06 @ 17:20:48
Postat av: Anna 3an

sjukt konstigt att barn aldrig får nackspärr..!



hoppas marcus blev fin i håret!

/A

2010-12-06 @ 18:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0