IKEA

Idag har jag och Johannes varit på IKEA och handlat lite, så Marcus fick ta cykeln till jobbet. Förra gången använde han GPS:en för att hitta rätt varpå den sista biten gick rakt genom er leråker, hoppas det gått bättre idag.

Vi började med att plocka ihop vad vi skulle ha, därefter blev det lunch. Först för Johannes och därefter blev det köttbullar a la IKEA Belgien för min del.



De har verkligen pommes till allt..... Man började inse omfattningen av pommes frites-ätandet när vår hyresvärd i samband med att han förklarade hur sopsorteringen funkar berättade var man kan kasta sin använda frityrolja....


Medan jag åt hade den lille ingenjören fullt upp med att undersöka brickvagnen.








Besöket avslutades i moll då jag inte var tillräckligt snabb med att betala och köra hem enligt Johannes. Han ville hem till sin säng, men jag var ju tvungen att köpa lite knäckebröd först. Och så skulle jag backa in i garaget för första gången. Sånt kan ta tid. Men vi kom hem väl och lilleman fick äntligen sova till slut.

Kommentarer
Postat av: Lena

Så himla roligt med denna blogg!

Känns som att vi får del av er tillvaro mer nu än när ni var HEMMA i Göteborg.

Så söt han är vår minste lille kille (vi har 6 killar, stora o små o hund inräknade). Var rädd om tänderna! Hans far är inget bra exempel på hur man tar hand om tidiga tänder. Har man otur kan man få hjälp av storebror med att decimera dem. Låter hemskt, men leken var hård.



Kram till er alla tre

Lena

2010-11-18 @ 16:59:49
Postat av: farfar

Kul att få ta del av er vardag. När jag ser bilderna på Johannes tycker jag det är alldeles för långt kvar till jul.



Välkomna // farfar

2010-11-18 @ 21:06:07
Postat av: Maken Friman

Turen på leråkern var ytterst välplanerad.

2010-11-18 @ 21:38:55
Postat av: Helena

Vad supersöt han är, er lille kille (även om han är stor jämfört med när vi såg honom!). Jag visste inte att man fick modifiera IKEAs mat... För oss blir det snart en tur dit för att köpa glögg, julmust och pepparkakor. Kram!

2010-11-19 @ 04:13:02
Postat av: Malin S

Här kommer hemligheten: Hanna har varit i Lillängshamnen och handlat fisk idag. Så stort var det! Vi skulle till farmor och farfar och jag behövde packa ut i bilen, tvätta densamma (helt i onödan eftersom det såklart blev ännu skitigare av at åka 45an) samt tanka gas eftersom det annars eminenta företaget Fordonsgas inte har exploaterat stort i Värmland.

Kassorna på IKEA är alltid ett gissel, jag försår J, blir svettig bara jag tänker på dem. Jag vill checka ut själv med 40 varor, men det fick jag inte sist=(.

2010-11-19 @ 12:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0