Kontoutdrag

Här i Bryssel är det så flott att det finns ett bankkontor inne på vårt kontor. Verkligen lyxigt vill jag lova. Det hela blir ju inte på något sätt sämre av att Jeremy och Jennifer som jobbar där är mycket trevliga. Hur som helst tänkte jag att det kunde vara en bra ide att ta ett kontoutdrag i morse för att se att lönen verkligen kommer in som den ska.

Till min stora förvåning fann jag några märkliga poster på utdraget. Det visade sig att min kära hustru hade varit iväg en sväng och köpt lite julpynt. Hon har nämligen en rätt stark böjelse för just julpynt. Nu hade denna yttrat sig i inköp för 25 euro. Detta får väl anses vara ok med tanke på att julpyntskostnaden per kvadrat meter då inte kommer överstiga 15 cent vilket för de flesta är en slags övre smärtgräns.

Kommentarer
Postat av: mamma Eva

JA, det gäller att hålla tungan rätt i mun.Vi ses. Kramar till er alla och en trevlig helg

Eva

2010-11-26 @ 14:15:47
Postat av: Tobias

Frågan är väl om denna budget är årligen återkommande elelr om det är engångsposter som sedan kan skrivas av under en längre period?



kram,



//bror

2010-11-26 @ 21:57:57
URL: http://granebo.wordpress.com
Postat av: Brorsan

Det är naturligtvis det senare. Avskrivningstiden på julpynt är 30 år.

2010-11-27 @ 16:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0