Regn, regn och åter regn....

Jag trodde i min enfald att vi flyttat från regnet i Göteborg till mindre regn. Men icke.... Nu har vi den tredje eller fjärde dagen med regn. Konstant regn och grått dessutom. Så det blir mycket innemys.

Just nu sitter vi på ett café i vårt lilla centrum och surfar (jag), läser (Marcus) och sover (Johannes). Servitören gav oss deras inloggning mot löftet att ALDRIG berätta det för nån. Ett löfte jag just brutit...

Igår var jag och Johannes i kyrkan igen, denna gång var det lite mer fokus på oss mammor (och pappan), så vi pratade under en timme medan barnen lekte. Därefter åt vi lunch ihop innan det var dags att ge sig av hemåt (i regnet).

Imorse hade jag visst lovat Marcus att han skulle få sovmorgon, men det hade jag glömt kl 5.45 när Johannes vaknade, så Marcus gick upp och jag sov vidare till klockan 8 :-D Får väl komma ihåg mina löften imorgon bitti istället....

Imorgon är det söndag och stängt här. Men tydligen är det nån slutrea på ett stort köpcenter här i närheten och därför har de söndagsöppet, så dit ska vi åka. Snart dags att börja tänka på julklappar ju.

Kommentarer
Postat av: Maria

Usch, trist med så mycket regn och gråväder men samtidigt får man ju då chansen till innemys. Här i Varberg har det varit grått i stort sett hela veckan också så det har blivit mycket film för min del, eller rättare sagt tv-serie. Har plöjt igenom serien Tusenbröder och har nu bara sista avsnittet kvar, en serie jag kan rekommendera.



Vilken juste café-ägare som lämnade ut inloggningen till er, då kan ni ju alltid gå dit och surfa fram tills ni får ert eget internet. Vet ni när det kopplas in?



Ha det så bra och shoppa lagom imorgon :)

Kram Maria

2010-11-13 @ 15:59:34
Postat av: Lena

Hej på er igen!



Ni vet ju att vi älskar gråväder. Det lugnar liksom ner allting. Vi har använt detta väder till just julklappsinköp. Nu är det bara Karins och Marcus kvar + en till Karro. Med andra ord, vi ser fram emot era önskningar.

Har just talat med Tobias, Karro och Elmer via vår nya idag inköpta web-kamera. Detta måste vi få iång även med er.

Kram Lena

2010-11-13 @ 19:58:42
Postat av: Jonna

När jag bodde i Bryssel fick jag höra att Bryssel är en av de städer det regnar mest i i Europa, till och med mer än i London.. så var bara att härda ut.

Svenska kyrkan är bra att ha i alla fall, där var vi mest hela tiden till slut, fast då låg den ute i Waterloo. Hoppas ni har det bra trots regnet!

2010-11-14 @ 19:11:58
URL: http://blogg.mama.nu/hemulenochgrodanboll
Postat av: Tobias

Kan trösta er med att det ibland är grått även i den Svenska Hufvudstaden. Idag till exempel. Då passar shopping bra. Jag o Elmer har varit på skridskoköpartur som heter duga:

http://granebo.wordpress.com/2010/11/15/raka-ror/



Nu vankas lunch! Ha det gott!



kram,



//tobias o elmer (som hänger över tangentbordet, säger "fem" och pekar i mitten på sifferraden...)

2010-11-15 @ 13:01:39
URL: http://granebo.wordpress.com
Postat av: Helena

Hej Karin! Nu har även jag hittat hit! Roligt att läsa och se bilder. Vad skönt att ni redan har hittat saker att göra på dagarna. Kramar från NY.

2010-11-15 @ 13:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0