iPad-bloggande = inga foton

Som rubriken lyder går det inte att infoga foton när man bloggar från iPaden. Och eftersom Marcus installerar program på den enda datorn med sd-kortläsare blir det fotofrtitt även i detta inlägg.

Idag har vi haft riktigt sommarväder, vilket nog tyvärr håller på att blåsa bort nu.... Förmiddagen spenderade vi på lekplatsen (surprise....) , vilket är ett bra sätt för mig att få vara i solen utan att Johannes blir uttråkad :)

På eftermiddagen var vi hemma hos kompisen Fredrik (samma som vi träffade igår) och lekte. Där var även två andra kyrkokompisar (Nils och Noah) och deras mammor. Väldigt trevligt var det och gott fika bjöds vi på! Det var dessutom väldigt roligt att se att killarna ömsom lekte, ömsom åkte på varandra i rutschkanan och ömsom kastade sand på varann. Men roligt hade de iallafall. Och vi mammor kunde tjattra och dricka kaffe nästan helt i lugn och ro.

Med tanke på hur länge Johannes satt och lekte i sandlådan så är det vi som fixar en sådan till honom här hemma snarast.

Kommentarer
Postat av: Lena

Vad mycket roligt ni har.

Om Johannes får en sandlåda hemma så får han nog snart en kompis, kissekatten som bor i huset. Skaffar ni en sådan där med lock, så kan ju inte katten leka i lådan när Johannes inte är med.

Jag dricker mitt morgonkaffe lite sent i dag, eftersom jag slängde mig upp på min kontorscykel strax före kl 8.00. Jag behövde fylla på i skåpen och de lockar med ett härligt, ihållande regn här fram på förmiddagen. Jag älskar regn, men inte som cykelväder.

Kram

2011-04-12 @ 08:55:39
Postat av: Tobias

Jag och Nils är bra på att gräva sandlåda. Kanske ett bra påskprojekt. Vi är liksom vana vid gropar i trädgården...



Wordpress är världens bästa (och mest använda) bloggverktyg. Man slipper reklam och dessutom finns en mycket bra iPad-app som kan användas för både bild och film i inläggen. Kan rekommenderas varmt!



kram, //t

2011-04-12 @ 10:27:42
URL: http://granebo.wordpress.com
Postat av: Anna 3an

En sandlåda låter ju toppenkul!

2011-04-12 @ 19:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0