Sommar!

Idag har det verkligen varit sommar i Bryssel. Drygt 25 grader varmt och strålande sol. Hoppas det håller i sig ett tag, åtminstone över påsken.

I förmiddags åkte jag och en trött Johannes till ett hemskt varuhus för att jaga påskpynt, vilket annars verkar vara stört omöjligt att få tag på här. Iallafall sånt som jag vill ha, typ fjädrar, kycklingar och påskkärringar. Det hemska med detta varuhus är dess storlek; det är verkligen enormt och har mer eller mindre allt. Cyklar, mikrovågsugnar, barnvagnar, blommor, kläder, mat, kaffebryggare, vin.... You name it. Men det är rätt billigt. Om man inte går vilse bland alla hyllor och inte hittar det man letar efter. Vi fick iallafall tag på lite fjädrar och lite andra småsaker. Och ändå slutade notan på 61 euro. Det är Bryssel det; man tycker att allt känns helt ok i pris, men när man summerar upp blir man förvånad över hur mycket man ska betala.

Nåja, Johannes, som sovit lite för lite inatt, somnade i bilen på vägen hem och sov sen sin "middagslur" mellan kvart över tio och tio i tolv. Så vi hade en rätt lång eftermiddag sen. Som tur väl var så hade vi dejt med Bryssels Bästa Brudar (och deras barn) på eftermiddagen, så Johannes fick några grabbar att leka med och jag fick några mammor att dricka kaffe och äta kakor och snacka med.

Jag trodde Johannes skulle somna när vi cyklade hem, men icke. Men efter middag, lek, kvällsbad, skype med sin mormor och morfar och kvällsgröt, så somnade han gott i sin säng. Min kallar snart på mig.

Kommentarer
Postat av: Maria 2:an

Åh, det låter härligt med sånt väder. Vi har också haft några dagar nu med riktigt strålande väder, igår gick jag till Trädgårdsföreningen med en brassestol och fika, det var riktigt härligt. Idag är det dock mulet ute men det kanske klarnar upp framåt dagen.



Ni får kanske leta upp något ställe att bada utomhus på om vädret håller i sig, annars får ni köpa en lite pool till trädgården :)

2011-04-20 @ 09:00:10
Postat av: Tobias

Ser fram emot så gott väder! Vi har fixat ägg, och påfyllning av Johannes grötförråd.

2011-04-20 @ 10:10:28
URL: http://granebo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0