Hurra!

Hurra, hurra, hurra, idag är det Marcus 35-årsdag!

Dagen inleddes med (skön?)sång och hurrande på sängen samt en liten frukostbricka med tänt ljus. På jobbet var nog Marcus dag varit mer eller mindre som vilken dag som helst, men när det var dags för middag så fick vi äta en lite finare middag än vanligt. Och snart är det dags att äta de två kakor/bakelser jag köpte innan idag. Har tyvärr inte hunnit med något bakande inför denna dag.

För övrigt så håller Johannes på att skolas in hos dagmamman. Idag och igår var vi där tillsammans i en timme och likadant blir det imorgon. Sen är han redo att börja gå själv nästa vecka. Sägs det iallafall, vi får väl se hur det går.... Dessa två dagar har dock gått över förväntan; igår sprang han rakt ut till leksakerna i hennes trädgård och var inte jätteintresserad av mig. Idag ville han att jag skulle vara med lite mer, men direkt när vi kom tog han dagmamman i handen och gick med henne in.

Men vid ett tillfälle då han inte fick som han ville så bröt han ihop fullkomligt och jag fick en föraning om vad som kan vänta på tisdag morgon när jag ska lämna honom där ensam. Det kommer bli jobbigt, så det gäller för mig att bita ihop och inte visa honom hur hemskt jag tycker det är när han blir hysteriskt ledsen, för det gör ju inte det hela bättre.

På torsdag i ottan går vårt plan mot Korfu och fyra dagar i solen. Vi kommer åter hem på måndag eftermiddag. Det ska bli skönt med lite riktigt semester efter sommarens arbetsläger i Göteborg.

Första gången (detta blir hans tredje.....) Johannes var på solsemester var för ganska exakt ett år sen när han, jag och Maria var på Cypern.




Kommentarer
Postat av: Lena

Under ett år händer det saker med en liten man!

Önskar er en riktigt lat och skön semesterweekend.



Kram

2011-08-30 @ 22:08:24
Postat av: Tobias

Bara att bita ihop vid lämning. Minns att jag konstaterade efteråt att jag grät mycket mer än Nils när han började hos dagmamman...

2011-08-31 @ 22:08:40
URL: http://granebo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0