Välbekant väder

Idag vaknade vi till något vi känner igen väldigt väl; regn.... Fast inte så häftigt skyfall som vi fick i Göteborg förra veckan utan mer duggande. Men det har hållt i sig hela dagen. Dock trotsade jag och Johannes det hela och gick till lekplatsen i förmiddags. Där var vi ju ensamma. Som vanligt vid dåligt väder.

Igår eftermiddag tog vi en cykeltur i det sköna vädret. Jag hade monterat på min cykeldator och precis innan vi körde ner i garaget igen visade den att vi cyklat 11 km. Det var inte illa tyckte vi :)



När vi kom tillbaka till Bryssel så monterade vi av ena sidan på Johannes spjälsäng och ställde den bredvid min säng, för vi tyckte att det börjar bli dags för honom att sova lite mer i egen säng. Den är lite lägre än min säng, men det är ändå inga problem för honom att klättra upp i min säng och ner i spjälsängen igen. Vid första läggningen efter monteringen så låg han med mig i vår säng och sa samma ord gång på gång. Det tog ett tag innan jag fattade att han sa spjälsängen. För det var där han ville ligga. Han gillar den verkligen, så nu sover han betydligt mer där än hos oss. Inatt till och med hela natten! Och det har inte hänt i hela hans lilla liv. Dessutom sov han från kl 8 igår kväll till halv åtta imorse. Sånt kan man vänja sig vid ;)

Kommentarer
Postat av: Farmor o Farfar

Vilket lyxliv för småbarnsföräldrar!

Johannes tolv timmar i egen säng. Passa på och njut!

Här har utlovats sommarväder i morgon, vilket innebär ett nytt försök att nå Prästbäcken, nu med åror, elmotor, Johnson-snurra OCH flytvästar. Är det sån´t som kallas att ha både hängslen och livrem?

Ser lite mysko ut med cykel och bensinpump. Är det någon typ av fusk med cyklandet?

Kram

2011-08-22 @ 21:50:06
Postat av: Karin

Ha, ha, man skulle kunna tro på fusk, men vi gjorde paus på en mack för att köpa dricka och en glass.



Inatt blev det inga tolv timmars sömn för den lille, men han var i spjälsängen hela natten igen, från åtta till kvart över sex. Helt ok.

2011-08-23 @ 07:30:10
Postat av: Farmor

Bara det att få god plats i egen säng är ju skönt.

2011-08-23 @ 11:22:22
Postat av: Mormor

Ja det visste vi väl. Det finns inga stora barn som vill igga hos sina föräldrar.

Puss kram

2011-08-23 @ 14:04:28
Postat av: Sophia

Wow! Det lät inte dumt :) Kul att det går så bra!!

2011-08-28 @ 21:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0