Andra advent

Idag är det redan andra advent, något som är svårt att tro när man befinner sig i ett tiogradigt Bryssel med lätt regn. Just i år verkar det förvisso vara ungefär samma väder i Göteborg, men man önskar sig ju vinterväder kring advent för att julkänslan ska infinna sig.

Hjälper inte vädret till så får man försöka få julkänsla på annat sätt. Bland annat genom att dricka glögg, något som jag och Marcus för tillfället gör nästan dagligen då vi har väldigt mycket glögg hemma. Jag hade köpt ett par flaskor på Ikea senast jag var där och eftersom Marcus inte visste det, så passade han på att fylla på förrådet förra helgen när han var på Ikea.

Dessutom har vi pysslat lite här hemma. I fredags eftermiddag när Marcus kommit från jobbet pysslade hela familjen samtidigt som vi drack glögg (inte Johannes dock, han insåg förra helgen att han inte tycker det är gott) och lyssnade på julmusik. Jag hade glömt hur roligt det var att klippa och klistra julpyssel.



Igår bakade jag och Johannes lussekatter. Tyvärr blir de inte lika goda som i Sverige, för saffranet här har betydligt mindre smak. Men de blev gula och fina iallafall. Johannes var dock inte så intresserad av att smaka sen, han ville bara åt russinen.... Efter att regnet upphört tog vi oss till lekplatsen på eftermiddagen.

Idag har Marcus och Johannes varit på badhuset. Johannes kom hem stolt som en tupp och berättade att han hoppat från kanten. Det hade bara blivit ett hopp, för han hade nog tyckt att det var lite läskigt. Till lunch passade han på att uppdatera sig på affärsfronten.



Så framöver kanske det finns någon som uppskattar ett medlemskap i Unga aktiesparare mer än flickorna Holm nånsin gjorde ;)

Kommentarer
Postat av: Farmor

Vilka söta lockar den lille ekonomen har!

Här hemma blir det mindre jul än någonsin. Vi kommer förmodligen inte ens att ha julgran. Det blir i så fall första gången i mitt liv. Som det verkar ska vi jaga valp i jul. Men Lasse tröstar mig ständigt med att han blir äldre. Kan man tro att han blir det redan om några veckor, mer vuxen alltså?

Kul att ni har tiden till att pyssla tillsammans.

Kram

Lena

2011-12-05 @ 10:35:20
Postat av: Farfar

Kära farmor Lena : jag hänger nog inte med riktigt i ditt resonemang om tröstandet med att jag jag blir äldre. Och din önskan om att jag skulle bli mer vuxen redan om några veckor, men men det får vi väl reda ut när du kommer hem till helgen min Älskling.

Så en hälsning till Brysselborna, kul att er senaste familjemedlem kan delta i julpysslet,och misströsta inte han kommer säkert att lära sig dricka glögg.

kramar från farfar och en hälsning till och från Sven

2011-12-05 @ 20:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0