Vinter

Vädret här i Bryssel har inte varit det allra roligaste de senaste veckorna; mycket regn och blåst, men man får ju trotsa vädret och gå ut ändå. I fredags eftermiddag var det dock riktigt trist, så jag försökte roa Johannes inomhus med diverse pyssel, men efter en stund sa han att han ville ut och sparka fotboll och då är det bara att hänga på. Sagt och gjort; på med regnkläder och stövlar och så ut.



Regnet fortsatte under kvällen, men framåt läggdags ändrade det skepnad och när tittade ut innan vi la oss såg gräsmattan ut så här.



Tyvärr har det sen regnat resten av helgen, så det har inte blivit nån snögubbe eller snölykta. Får hoppas på att kunna bygga det i Sverige istället.

Johannes och hans far (till skillnad från mig) är väldigt förtjusta i kojor av olika slag, så när de två går upp ihop på morgonarna byggs det ofta kojor på diverse olika ställen. Sen har de kojmys där inne, igår tillsammans med en av Johannes favoritböcker.



Ikväll ska vi på julmiddag på svenska kyrkan; inbjudan fick vi eftersom jag är skribent i kyrkkobladet. Det ska bli trevligt och troligtvis livat (30 vuxna och 10 barn kommer).

Imorgon eftermiddag ska Johannes prova på att ha barnvakt (som inte tillhör släkten) för första gången. Jag hoppas det kommer gå bra. Jag ska till läkaren och det är skönt att slippa ha honom med sig. Dessutom behöver han träna inför mitten på januari när jag och Marcus ska på nyårs-event med hans jobb och Johannes ska stanna hemma med barnvakten.


Kommentarer
Postat av: Anna 3:an

Inte visste jag att du gått och blivit skribent, eller rent av journalist kanske?! :)



Ni kan ju hoppas på snö, men hoppas inte för mycket. Här är helt torrt iaf, kanske kommer i Skåne?



Hoppas barnvaktandet går bra, vilket språk talar den här personen?

2011-12-18 @ 15:18:45
Postat av: Farmor Lena

Så mysigt det här med kojandet. Han är nog lik sin farmor med det. Jag älskade att bädda på golvet i klädkammaren och sedan sova hela natten där. Kanske minns också Marcus hur mycket tid han tillbringade på de hopvikta trasmattorna under kläderna i vår stora klädkammare i Smedtofta?

Vem har ni hittat som barnvakt till Johannes? Måste bli oerhört kvalitethöjande om ni hittar någon att tillgå lite enklare än att kalla ner släkten. Hoppas bara att vi inte blir helt utanför. De gånger vi fått låna Johannes har varit väldigt mysiga.

Vad vädret beträffar har vi haft exakt likadant med den skillnaden att det lilla tunna pudertäcket fortfarande ligger kvar i skrivande stund, men många +grader är på gång, tyvärr.

Kram till er alla

Lena

2011-12-19 @ 09:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0