Bra kompis

Dagens kyrkobesök var nog det lugnaste på länge. När klockan var halv elva och sångstunden skulle börja var vi två mammor och två barn och en präst. Men vi sjöng några sånger ändå. Fast killarna tyckte att leksakerna och stearinljuset och tändstickorna var roligare största delen av tiden.

Efter kyrkan tog vi metron hem och det var dags för middagsvila för Johannes. Idag hade han en bra kompis att sova tillsammans med.



Tyvärr väcktes de båda ur sin sömn av rörmokaren som ringde på dörren. Det fick till följd att jag har haft en lite extra mammig och känslig kille runt mig under eftermiddagen och kvällen. Men det har gått bra det med, jag har ändå lyckats dammsuga, starta tvättmaskinen, hänga tvätt och laga mat. Men efter badet och kvällsmacka var Johannes otroligt trött så när det var läggdags somnade han på typ 5 sekunder. Och jag kunde inviga vår varma, lagade, dusch!

Kommentarer
Postat av: mamma Eva

Hej!

Hur kunde du beskriva för rörmokaren vad som var fel? Blev det levande charader?Så skönt för dig att det nu blev varmt.

Sov gott efter duschen.

Kram mamma

2011-02-22 @ 21:02:25
Postat av: Farmor Lena

Så gulligt!!! Ett litet barnbarn med sin lille Harald.

2011-02-22 @ 21:07:38
Postat av: Anna 2:an

Just det, Marcus har ju redan åkt. Skönt att det gick bra med Johannes trots att han var trött. Skönt att duschen är varm nu, är trycket bättre också?



Vi har precis kommit hem efter en lång dagstur. Ligger i sängen o vilar ben och fötter, skönt!



Ha det, kram

2011-02-23 @ 02:27:39
Postat av: Karin

Hyresvärden var med och övervakade och förklarade. Det var nämligen problem både med toalett och dusch. Nu har vi varmt vatten och mycket bra tryck, både i badkaret och duschen. Jag blev förvånad över hur snabbt badkaret fylldes igår när vi tappade upp badvatten :)

2011-02-23 @ 09:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0