Kapten Johannes

Visst ser han ut som en riktig kapten, där han står i sin nya båt. Eller är det sittdelen till vagnen :)



Idag kände jag mig som en äkta belgisk mamma, då dessa alltid verkar klä sina små barn i fina, men väldigt opraktiska kläder. Jag gick till lekplatsen med Johannes, som var klädd i sina vita skor. De var inte riktigt lika vita efter lekandet, så nu är det jag som går på jakt efter mer oömma skor till honom. Även annat än stickade vantar verkar bra att klä på honom när det fortfarande är fuktigt i skog och mark.

Kommentarer
Postat av: Tobias

Tips: se till att vantarna har en kardborreflärp vid handleden, då sitter de kvar mycket bättre.



//en som provat med och utan på två söner

2011-02-16 @ 13:38:55
URL: http://granebo.wordpress.com
Postat av: Tobias

PS: vår lille kapten är helprickig av vattkoppor. Mycket VABbande blir det...

Kram

2011-02-16 @ 13:40:15
URL: http://granebo.wordpress.com
Postat av: mamma Eva

Lägg gärna till ett gummiband eller annat band runt kroppen(genom ärmarna på overall eller jacka) så faller inte vantarna bort -när kardborren släpper.

Ha det så bra med lilla-syster.

Kram mamma

2011-02-16 @ 16:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0