Musik

Johannes gillar musik, det är helt säkert. Varje dag pekar han på gitarren (som vi lagt ovanpå en hög bokhylla) och vill spela. Dessutom plinkar han en del på pianot när han passerar.

Däremot är det svårt att spela piano och sjunga tillsammans med honom eftersom han vill sitta i knät och helst slå på samma tangenter som jag gör. Så då får han ha en egen pianostol.





Lägg märke till den koncentrerade blicken och att benen viftar i takt :)

Idag har vi varit hemma och lekt. Johannes passade på att sova två timmar på eftermiddagen, vilket var skönt för mig. Den sista trekvarten var dock i mitt knä i soffan, men det var mysigt. Och jag kunde spela lite spel på iPaden samtidigt.

Det är rätt krävande att vara själv med en ettåring dygnet runt, så det blir skönt imorgon när vi är i Göteborg och återförenas med Marcus. Även om han kommer rätt sent på kvällen, så kommer han iallafall. Så får vi ju några dagar ihop innan han drar mot England och vi åker hem hit igen. Men då följer ju Maria med, så då har jag och Johannes sällskap, vilket ska bli väldigt skoj!

Nu blir det nog bloggtorka några dagar, men misströsta inte, nästa vecka är jag tillbaka igen!


Kommentarer
Postat av: Lena

Har just läst i NWT att barn utvecklas av musik och rytm, det är väl det som Johannes har tagit till sig.

Jag förstår att du kan längta till att dela vardagen med Marcus. Jag vet hur det är att vara ensam med barn, man känner sig lätt otillräcklig.

Hoppas vi kan talas vid någon gång under helgen. Jag kom hem i går kväll (onsdag) för jag voffar (vårdar hund). Lars är borta med jobbet och kommer hem fredag.

Kram

Lena

2011-02-24 @ 10:05:38
Postat av: mamma Eva

Trevlig resa.

Kram mamma

2011-02-24 @ 10:37:30
Postat av: polly

åh va gulligt med pianostolen. måste jag testa med linnéa snart

2011-02-26 @ 16:05:41
URL: http://polly.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0