Yes!

Idag gick det som smort på kommunhuset; enda "problemet" var att vi började med att gå till fel lucka. När vi hamnat rätt tog det bara några minuter för oss att få godkänt sista apostillen samt få ut våra belgiska id-kort och ytterligare några minuter (i ytterligare en annan lucka förvisso) för att fixa parkeringstillstånd för bilen. Med detta tillstånd får vi stå gratis på kommunens parkeringsplatser (tror vi, vi får väl ta oss igenom informationsbroschyren innan vi parkerar var som helst).

Hela proceduren var så snabb att jag och Johannes var alldeles för tidiga till kyrkan. Väntan löste vi smidigt med fönstershopping och kaffe- och bulle-take away.

Imorse innan vi åkte så var jag i köket och grejade lite och hörde hur Johannes stönade och stånkade i vardagsrummet. Efter en stund hörde jag hur han närmade sig och när jag tittade ut på honom möttes jag av denna syn och fick därmed en förklaring till alla ljud. Harald är inte lätt.


Kommentarer
Postat av: Anna 3an

skönt att ni fått klart på alla papper nu!



väger den mycket den där hunden??

2011-02-11 @ 14:11:40
Postat av: Maria 2:an

Haha, han är för go lille Johannes. Ska bli kul att ses snart :)



Skönt att alla papper äntligen är fixade och klara, byråkrati är inte att leka med. Låter klokt att läsa igenom parkeringsinformationen INNAN ni ställer er var som helst, kan ju hända att parkeringsböter är dyrt i Belgien.

2011-02-11 @ 14:35:34
Postat av: mamma Eva

Hej!

Han har fått vaccin mot meningococker grupp C. Dessa finns inte i Sverige , i alla fall bara vid ett ev utbrott. Vaccinet heter i Sverige NeisVac-C så det var väl bra att han fick det. Pappa sam-tycker. Nu får ni springa i kapp!Pappa har synpunkter på moin stavbning ,.

jag är helt nykter!!!

puss mamma

2011-02-11 @ 18:30:22
Postat av: Maria 2:an

Mamma, jag är faktiskt benägen att hålla med om pappas synpunkter på din stavning. Antingen stämmer det inte att du är helt nykter eller så har du (för ovanlighetens skull...) väldigt bråttom när du skriver:)

2011-02-11 @ 18:37:40
Postat av: Farrrmor

Så gulligt (Johannes o Harald). Hoppas han får en alldeles levande egen hund någon gång. Det är höjden av lycka, det vet jag.

kram farmor

2011-02-12 @ 17:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0