Borta

Precis när jag och Johannes satt oss i bilen igår för att åka till Marcus ringde han och talade om att han var på väg in i duschen för att därefter åka till operation; antibiotikan hade inte haft någon verkan, snarare hade hans tillstånd försämrats.

Jag och Johannes åkte in och hann träffa Marcus en kvart ungefär innan han blev ivägrullad. Bara att åka och hem och vänta....

Anna och Björn var snälla och kom och åt middag med mig på kvällen och lekte lite med Johannes. Innan de åkte hemåt hann jag få information från uppvak att allt gått bra och att Marcus var vaken igen. Det var skönt.

Senare under kvällen ringde Marcus och talade om att han redan mådde mycket bättre fysiskt även om han såklart var väldigt trött. Han hade då inte träffat läkaren, men fick höra via sköterskorna att han (läkaren alltså) hade sagt att det var bra att de hade opererat då det varit väldigt inflammerat samt att det blivit ett ganska långt snitt. Så vi vet inte om det tagit bort något mer, men blindtarmen är iallafall borta.

Pga inflammationen får nog jag och Johannes vänta ytterligare en dag innan vi får hem honom, återstår att se efter ronden.

Både jag och Johannes har haft en rätt kass natt, så idag är vi trötta..... Och inte verkar det funka att lägga ut några foton heller.... Vilken toppendag detta verkar bli ;)

Kommentarer
Postat av: Helena

Vilken nyårshelg ni haft! Men skönt ändå att ni fått vara hemma i Sverige och att allt nu verkar vara på bättringsvägen. Gott nytt år-kramar från NY.

2011-01-02 @ 13:50:06
Postat av: Christine

Skönt att operationen gått bra. Hoppas ni får hem honom snart!



Kramar från Christine & co

2011-01-02 @ 14:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0