Den bästa av världar!

Först av allt har jag förmånen att vara gift med Karin. Hon är helt grym till vardags men nu medans jag är sjukskriven är hon helt otroligt grymt bra. Hon sköter i stort sett hela butiken själv. Imponerande!

Idag tänkte jag börja jobba halvtid igen trots att min läkare sjukskrev mig på heltid till och med den 21:e. Väl på plats på jobbet fick chefen lite kalla fötter. I Belgien får man nämligen inte jobba om man har läkarintyg på att man nog bör vara hemma. Det var således bara att vända och ta sig hem till ytterligare en veckas vila. Bra att omfattas av det Belgiska systemet således.

Tyvärr är det så att om man insjuknar under redan påbörjad semester får man inte ändra sin status från semester till sjuk. Att göra denna ändring är ju ok i Sverige men inte i Belgien. Efter mer ingående kontroll visade det sig att jag har rätt att göra på det Svenska viset. Bra att omfattas av det Svenska systemet således.

För att sammanfatta mitt liv just nu så har jag världens bästa fru, en härlig son och faller under det lands villkor som är mest förmånliga vid varje tillfälle. Snacka om att plocka russinen ur kakan eller äta kakan och ändå ha den kvar.

Nu måste jag nog lägga mig på soffan och återhämta mig.

Kommentarer
Postat av: Mamma Lena

Så det kan gå! Vissa har tur. Nu kanske det kan bli ytterligare någon lunch ute under veckan. Här hemma har vi tö, men i morgon blir det flera minusgrader igen. Då blir det glatt!

Kram mamma

2011-01-17 @ 11:35:41
Postat av: Helene

Aha! Det betyder att vi får förstärkning i "Gud som haver" på torsdag! Lovely!

:-)

2011-01-17 @ 16:55:24
Postat av: Stamfadern

Tänk att du har lyckats äkta en lika fantastisk fru som jag,sådana skall man vara rädd om.

Kram från far-svärfar-farfar.

2011-01-17 @ 18:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0