Gräsänka

Så var man gräsänka några dagar. Marcus är tillbaka på jobbet och kastas direkt in i hetluften; efter dagens arbete går resan till England och därifrån åker han direkt till Danmark på torsdag och jag och Johannes får hem honom först på torsdag kväll. Känns lite ovant; sen vi flyttade ner har Marcus bara varit borta en enda natt. Men nu verkar det bli lite mer resande framöver, även om det förhoppningsvis inte blir många veckor som denna.

Min kompetens sattes på prov direkt när vi lämnat Marcus på jobbet.

Uppgift 1: Hitta hem. Uppenbarligen hade jag inte tittat mig runt tillräckligt bra när vi åkte till hans kontor, för när jag skulle köra därifrån visste jag inte alls vart jag skulle.... Jag valde en väg som inte ledde till en felaktig (det visste jag iallafall) motorväg. Min valda väg var också fel, men plötsligt kände jag igen mig. Vi hade bott i närheten när vi bodde på hotell första natten när vi flyttat ner. Så då visste jag även hur jag skulle köra.

Uppgift 2: Låta Johannes sova klart i bilen. Lösningen blev lite sightseeing från bilen för min del. När han sovit en halvtimme tyckte jag det räckte och körde hemåt.

Uppgift 3: Backa in bilen i garaget. Den allra knivigaste. Vårt garage är normalstort och bilen är större än normalstor. Plus att man måste trixa fram och tillbaka för att komma runt diverse hörn och undvika diverse garagedörrsskenor på vägen in. Och jag har bara backat in en gång förut, då med Marcus som stöd utanför bilen. Första försöket fick avbrytas då en granne kom ner och behövde köra förbi. Jag tog tacksamt chansen att pausa lite och tänka över min felaktiga manöver. Försök två kändes genast mycket bättre och se, efter en bakåt, en framåt och en bakåt var vi inne i garaget och jag kunde pusta ut. Nu får den stå där tills jag måste åka och handla senare i veckan.






Kommentarer
Postat av: mamma Eva

Hej!

Övning ger färdighet säger dom gamla. Garageinkörning är inte kul, det är lättare att köra ut, i alla fall om man står med nosen framåt.

Kram mamma

2011-01-24 @ 14:30:20
Postat av: Svärmor

Bra jobbat Karin! Man kan mer än man tror, bara man blir ställd in för faktum. När Lasse var sjuk, vågade jag mig t o m upp på en stege (som stod i garagenerfarten) och bytte lampan som sitter ganska högt upp på väggen

Tydligen tog Johannes ingen skada av sin utflykt med mamma, tycker han ser väldigt nöjd ut.



Kram till er båda

2011-01-24 @ 14:34:41
Postat av: Maria 2:an

Vilken snygg tröja lilleman har på sig idag :) Kul att den passade och det är ju bra att byxorna är lite stora fortfarande, då har han lite att växa i.



Trist att Marcus åker iväg men det kommer nog gå snabbt, och sen kommer ju mormor och morfar och hälsar på, kul för er.



Krya på snuvan så hörs vi!!

KRAM

2011-01-24 @ 15:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0