Sjukling

Båda kompisarna har haft feber den senaste veckan, så det var väl egentligen ganska väntat att det skulle nå Johannes också.... I förmiddags var han precis som vanligt, men sen ville han inte äta så mycket lunch. Då trodde jag det berodde på att han var för trött (för att han gått upp för tidigt) och tänkte att han väl äter mer sen. Men sen ville han bara ha väldigt lite mellanmål och var ledsen, så när Marcus kommit hem kollade vi tempen och då hade han 38.7. Inte konstigt att han inte velat äta. Och sen har han blivit mer och mer trött och blank i ögonen. Efter att ha lyckats truga ner två skedar middag så gav jag upp och plockade fram glassen. Det gick bättre..... Men han har inte varit sig lik och passat på att vila lite då och då, även medan han lekt.





Jag hann iallafall borsta tänderna på honom och ge alvedon samt byta blöja innan han somnade på soffan kl 18.15. Där ligger han nu och jag och Marcus ska kolla på film (Göta kanal 3).

Gårdagskvällen var otroligt trevlig; det är väldigt roligt att hinna prata till punkt med de andra mammorna och hinna avhandla lite "allvarligare" saker, något vi aldrig riktigt får tillfälle till när vi samtidigt har fullt upp med att se efter barnen. Vi bestämde att detta ska bli en månatlig tradition från och med hösten; bra beslut tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0