Bakom mina solglasögon

Ännu en hysteriskt varm dag, när vi hämtade Marcus på jobbet kl 16 var det 35 grader ute. Nu (kl 20) har det sjunkit och är "bara" 25. Vi väntar på regnet och åskan som förhoppningsvis kommer under natten.

Förmiddagen spenderade jag och Johannes på badhuset. Vattnet, som oftast brukar upplevas som något kallt, var idag precis lagom. Vi började i bebispoolen, men efter ett åk i stora rutschkanan fick Johannes smak för den och ville sen inte göra något annat än att åka den. Så det blev väl runt 20 turer skulle jag tro...

När Johannes sovit middag skulle vi gå till affären för att köpa lite frukt till mellanmål. För första gången nånsin behöll dessutom Johannes solglasögonen på i mer än 2 sekunder.



Hemma igen så blev det bad i baljan igen, det är ett måste att svalka sig när det är så varmt.




Kommentarer
Postat av: mamma Eva

Vi har ingen rutschbana men det kan kanske vara bra då vattnet inte är så jättevarmt, i alla fall inte ännu. Pappa badar varje dag, jag doppar mig endast efter gräsklippning eller en mycket varm dag i solen.

Kram

2011-06-29 @ 12:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0