Kacko

När jag och mina systrar var små så kallade Anna mig för Kacko, ett smeknamn som ibland kommer upp igen, men inte så ofta. Igår när vi var i kyrkan och lekte så var en annan Karin också där och när jag frågade Johannes om han kunde säga "Karin", så kom det ett klart och tydligt "Kacko" från honom. Så Annas var inte helt fel ute ;)

Denna bild är dock lite senare än Kacko-tiden....



Idag har vi varit i kyrkan och träffat Nils och Jenny på förmiddagen. Barnen lekte stundtals bra ihop, men några gånger rök de ihop om samma leksak. Oftast slutade dessa "bråk" med att pojkarna satt gråtandes i varsin mammas famn. De har inte riktigt lärt sig att dela på saker än. Men det kommer säkert.

Vi hann även med två videosamtal imorse, ett med Mina (Maria) och ett med Mona (morfar). Johannes visade på sina stora språkkunskaper och avslutade samtalen med en vink och ett "bye bye".

Kommentarer
Postat av: Maria 2:an

Det var verkligen komiskt att han också säger Kacko om dig, lite lustigt. Jag ska jobba lite på det så att han snart lär sig säga Maria :)



Nu ska jag till stan och fika med Sanna. Vi hörs på skype snart igen.

Kram Maria

2011-06-15 @ 14:36:30
Postat av: Lena

Vilken helt ljuvlig bild!

Kan man tro att den unge, snygge mannen var stolt över alla sina flickor!

Kram

2011-06-15 @ 19:46:10
Postat av: Christine

Vilken fin bild! Annas coola pose är ju helt oslagbar.

Kram!

2011-06-15 @ 23:07:18
Postat av: mamma Eva

Tänk vad tiden går!

Flickorna har blivit stora.

Pappa och jag ser ju ut precis som då!!

Kram

2011-06-16 @ 09:40:21
Postat av: Lars

Måste vara ett fotomontage,att klippa in en 20 årig bild på systrarna Holm



Kram Svärfar

2011-06-16 @ 14:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0