Varför prova något nytt?!

Igår skulle jag och Johannes prova en ny lekplats som vi hört gott om. Glada i hågen (iallafall jag, vet inte om Johannes riktigt förstod vad vi var på väg på) tog vi tunnelbanan till parken där lekplatsen ligger och lyckades hitta själva lekplatsen utan problem. Då fick jag en vattendroppe på lillfingret. Men tänkte att det nog inte var någon fara, för jag hade ju sett på yr.no att regnet skulle komma först på eftermiddagen. Men ack så fel de hade; några minuter senare fullkomligt vräkte regnet ner och vi hade ju inga regnkläder med oss.... Jag ställde vagnen för att skula under ett träd, men det var dumt, för när störtskur nummer två kom, så rann det rakt genom trädkronan och ner i vagnen, som blev plaskvåt i sitsen. Johannes härdade ut en stund och fortsatte leka, men blev sen ledsen och tyckte inte det var så kul längre. Bara att byta till torra kläder (som jag tack och lov hade med mig i skötväskan) och gå till ett café i närheten. Där blev det sedan kaffe och macka till mig och smoothie till Johannes. Han hann även äta lunch innan vi åkte hemåt i lite finare väder.

Väl hemma var det bara att lägga J för att sova och börja projekt torkning. Nån timme senare var det fint väder igen och vagnen var torr. Johannes hittade den, kröp i och satte sig och fann gamla tappade russin som han glatt petade i sig.



Det hann komma några korta, men intensiva skurar till under eftermiddagen, men på kvällen var det fint väder igen, så jag fick mig en skön löptur innan middagen (som bestod av ugnskokt hel forell - mums!).

Kommentarer
Postat av: Tobias

Störtregn även här i Stockholm idag. Gissar att det är leråker hemma i trädgården...



trevlig helg!

//tobias

2011-06-17 @ 15:29:29
URL: http://granebo.wordpress.com
Postat av: Farmor o farfar

Regnar gör det tydligen över allt, men det hindrade oss inte från att inta födelsedagsmiddagen i trädgården (doch under tak och med jackor på).

kram

2011-06-17 @ 21:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0