Barnfri

Det gäller att passa på att göra saker utan Johannes när Maria är här och gärna leker med honom. Så idag åkte jag till kyrkans föräldraprat ensam. Det kändes lite konstigt, nästan naket att köra bil själv utan att det satt en liten gaphals i baksätet. Men samtidigt väldigt nyttigt för både honom och mig.

Allt hade gått bra och även om han var lite ledsen när jag gick samt letade efter mig i sovrummet och badrummet hade han varit på bra humör och gärna lekt med Maria. För att förutsättningarna skulle bli så bra som möjligt tog vi en förmiddagspromenad i området. Johannes sov och jag och Maria njöt av det fina vädret och passade på att köpa lite nya tulpaner som nu pryder vårt vårfina matbord.

Igår fick även Maria prova på sångstunden i kyrkan och efterföljande ärtsoppslunch. Kul att visa upp vår vardag och låta syrrorna träffa lite av våra belgiska kompisar.

Ikväll kommer Marcus hem från England igen. Då väntar tacos och på spåret. Imorgon blir det en tur till centrum och på söndag ska vi på ettårskalas. En bra helg med andra ord :)

Kommentarer
Postat av: Anna 3an

Vad trevligt det låter! Och skönt att det gick bra för Maria att passa Johannes, stora framsteg :) Ni får fortsätta i samma spår fast marcus får byta ut Maria, så kommer detta säkert gå finfint!



Vi försöker hitta senaste avsnittet av The Event, annars blir det väl på spåret för oss också!



Trevlig helg, vi kan höras.

Kram

2011-03-04 @ 19:03:46
Postat av: mamma Eva

Övning ger färdighet i alla avssenden.

Önskar er en trevlig helg. Vi skall på middag i morgon(lördag) kväll. Blir väl buss och taxi hem.

Många kramar till er alla

2011-03-04 @ 22:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0