Middag på stan

Igår kväll var jag ute och åt middag med några av de andra mammorna jag lärt känna här nere. Det var väldigt trevligt och gott. Vi hade alla lämnat våra barn hemma, vilket gjorde att vi helt kunde ägna oss åt mat och samkväm.

För mig var det lite extra ovant eftersom detta i stort sett var första gången jag inte var med Johannes runt läggdags. Han hade varit lite extra ledsen (kanske inte så konstigt med tanke på att han är van att få amma innan läggning), men till slut somnat i Marcus famn. Separationsångesten kom dock över honom när Marcus skulle lägga ner honom i sängen, så när jag kom hem hittade jag dem båda i en fåtölj i vardagsrummet. Johannes sov djupt i Marcus knä och Marcus satt och surfade i mörkret. Vi hjälptes åt att få på Johannes pyjamasen (inte helt lätt på en helt lealös kropp) och därefter bar jag in honom i vår säng, där han lugnt sov vidare.

Det var skönt att det gått så bra och skönt för mig att veta att både jag och Johannes faktiskt klarar oss några timmar utan varandra :)

Killarna hade busat ordentligt vid kvällsgröten. Undrar hur stora grejer man kan få in i munnen egentligen?!









Kommentarer
Postat av: Anna 3:an

Vad skönt att det gått så bra, då är det bara att fortsätta träna på det!

2011-03-29 @ 14:27:58
Postat av: Maria 2:an

Håller med 3:an, skönt att det gick bra, nyttigt för er alla tre. Och det verkar ju inte direkt som att Johannes led av att vara ensam med sin pappa några timmar, han ser glad och nöjd ut :)



Ha det nu så riktigt bra på semestern och försök att njuta så mycket det går. Så hörs vi när ni är hemma igen!!



KRAM från Linköping

2011-03-29 @ 16:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0