Picknick

Idag har det varit underbart väder här i Bryssel, så när Johannes sovit sin eftermiddagslur gick vi ut i trädgården och hade lite picknick på en filt och så sparkade Johannes boll medan jag satt och läste.









När Marcus kom hem gick vi på "studiebesök" till ett creche (dagis) här i närheten. Det verkade väldigt bra och vi hoppas att Johannes kan få plats där i höst. Tanken är att han ska gå måndag-onsdag förmiddag så att jag får möjlighet att ta lektioner för att lära mig franska plus att det nog är nyttigt för både honom och mig att vara ifrån varandra lite :)

Kommentarer
Postat av: Lena

Är det brukligt att använda sin trädgård i Bryssel, eller tror ni att ni utgör ett "mångkulturellt inslag" när ni pick-nickar i trädgården? Hur som, såg väldigt mysigt ut.

Kram till er alla tre

2011-03-15 @ 20:26:41
Postat av: Maria 2:an

Åh, vad härligt med vårvärme. Här har det varit fint idag men kallt, ser fram emot när solen värmer ordentligt igen.



Vad kul med dagiset, håller tummarna för att ni får en plats till Johannes där i höst. Kul med franskan och skönt för er alla om Johannes vänjer sig vid att vara med andra barn och vuxna.



Ha det bra så hörs vi!!

KRAM

2011-03-15 @ 21:21:44
Postat av: Lars

Härliga vårbilder.

Men Marcus, du borde väl ge grabben en mindre boll med hål i och en klubba, så han får lära sig den rätta bollsporten!



kramar // farfar

2011-03-16 @ 17:36:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0