Sol

Dagen började lite mulen och småkall, så vi funderade över om vår planerade utomhuslunch skulle behöva ställas in. Men framåt förmiddagen verkade det bli bättre, så när Johannes ätit lunch och skulle sova satte vi honom i vagnen och promenade till ett brasserie vi fått tips om.

Helt enligt plan somnade Johannes på vägen och sov sig sedan igenom vår lunch. Vi hade tur och fick ett av de sista borden som fanns lediga. Det verkar vara ett väldigt populärt ställe; dels för att det ligger trevligt (i bakgrunden finns en liten damm som man kan hyra roddbåt i) och dessutom har det en egen lekplats som är inhägnad - perfekt för barnfamiljer med andra ord!





I stort sett samtidigt som sista tuggan svaldes undan vaknade Johannes. Så medan han och Marcus lekte lite på lekplatsen kunde jag njuta av en cappucino i solen.



Efter en spårvagnstur hem var vi ute lite i solen i vår egen trädgård och därefter har jag påbörjat semesterpackningen. Alltid samma problem för mig; jag tenderar att ta med mig alldeles för mycket och nu när jag och Johannes ska dela väska finns det liksom inte plats för allt som jag skulle vilja ta med "utifall att".....

Kommentarer
Postat av: Anna 3an

Karin, du ser ut som ett biafra-barn. SKÄRPNING!



Angående packning så har väl Johannes även en far som kan ta ansvar för lite av hans saker?! Eller det kanske var junfrufödsel...

2011-03-27 @ 19:39:27
Postat av: mamma Eva

Hej!

Ni åker väl inte till någon öken?

Det finns att köpa om man glömt något.

Sortera bort minst 1/3 av vad ni vuxna tänkt med er.

Kram mamma

2011-03-27 @ 21:38:00
Postat av: Lars

Inte behöver väl du ha packningsbekymmer, kan tänka mej att i slutändan kommer den ansvarsfulle familjefadern att säga, men lilla gumman, packandet fixar jag det vet du väl!

Kram svärfar, och trevlig semester

2011-03-28 @ 08:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0