Kompisar

Bloggen strulade lite igårkväll, så de tre (!) försöken jag gjorde för att publicera ett inlägg misslyckades. Då gick jag och la mig istället.

Igår eftermiddag hade Johannes besök av sina kompisar Albert, Fredrik, Noah och Nils. Och deras föräldrar och Noahs lillasyster Ebba. Barnen lekte i trädgården och vi vuxna satt och fikade i skuggan, det var väldigt varmt och soligt. Så efter ett tag var det dags att plocka fram vattenspridaren så att barnen kunde få svalka av sig lite. Denna tingest verkade vara både skrämmande och lockande, för de kunde inte hålla sig ifrån den, samtidigt som de blev ledsna när de blev blöta. Minstingen Nils var den som var mest kavat och kom närmast och höll på längst.

Eftersom alla gruppbilder är av nakenkaraktär blir det en bild på Johannes i väntan på kompisarna istället.




Jag glömde ju en sak från Leuven; har ni nånsin sett fler pedal-/sophinkar på samma ställe?!


Kommentarer
Postat av: Helene

Tack för en väldigt trevlig eftermiddag! Utan konkurrens utses vår son till festens fegaste, han har nog aldrig suttit så stilla i mitt knä så länge vattenspridaren var på. Vi kör måndagsfest med er rabarberpaj ikväll, kram!

2011-05-09 @ 12:25:46
Postat av: Farmor

Nu har jag kollat tre blogg-inlägg på raken. Att Johannes är en riktig liten pratmakare, fick vi ju erfara igår när vi talades vid i telefonen. Snack mest hela tiden och faktiskt en del ord som vi kunde förstå.

I övrigt så verkar ni ha det härligt. Det där att åka runt och fika lite här och där är inte dumt.

Måste vara rekord i pedalhinkar!

Kram

2011-05-09 @ 12:30:36
Postat av: Anna 3an

Snygg piké han har ;) Kul att den passar!



Mysigt med vattenspridare, synd att de blev lite rädda. Nästa gång kanske de är med på vad det handlar om så blir det roligare!

2011-05-09 @ 18:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0