Möhippa

Sen i tisdags är jag och Johannes i Skåne hos mamma och pappa/mormor och morfar. Jag har inte skrivit något om det tidigare eftersom jag igår tog tåget till Göteborg för att gå på kompisen Sophias möhippa och jag ville inte att hon skulle misstänka något. Det var väldigt roligt att vara med (även om det "bara" blev på delar av dagen) och jag tror faktiskt att hon blev riktigt överraskad över att se mig där.

Johannes stannade kvar hemma i Öllsjö och hade en väldigt bra dag med sin mormor och morfar. Jag var rätt nervös innan eftersom han och jag inte varit ifrån varandra mer än tre-fyra timmar förut och detta skulle bli från tidig morgon till sen kväll. Men det gick bra och han sov när jag åkte (tjugo över sex) och när jag kom hem (kvart i nio).







Det kan ta lång tid att gå hem från lekplatsen när man ska gräva lite var femtonde meter :)

Jag och Johannes har även hunnit med att hälsa på mitt jobb (och "tacka av" mig) och besöka en kollega som är hemma med sin tremånaders pojke. Imorgon ska vi till en annan kollega som också är mammaledig.


Kommentarer
Postat av: Helene

Bra jobbat, Johannes! Nästa gång låter du mamma åka till New York, oui?!

2011-05-15 @ 20:50:39
Postat av: Maria 2:an

Kul att det gick så bra igår när J var med mormor och morfar. Det är bra övning för er alla att han är med andra än med er. Hade varit mysigt att ha honom här en helg men det får kanske dröja några år :)



Ha en fortsatt trevlig vistelse i Skåne så hörs vi!!

Kram

2011-05-15 @ 21:11:03
Postat av: Karin

Helene; bra ide!



Maria; du är hjärtligt välkommen till bryssel för att passa j, tror nämligen han är för liten för att flyga själv....

2011-05-16 @ 07:35:43
Postat av: Farmor Lena

Kul med nya bilder och något som är särskilt kul med just dessa, är att jag för första gången kan se att han har drag av sin pappa. Mittersta bilden skulle kunnat vara Marcus när han var liten.

Skönt att mormor o morfar gör ett gott förarbete. Snart är det dags för farmor o farfar o Fido att passa den lille Johannes.

Kram

2011-05-16 @ 14:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0