Sugrör

Idag har jag gått L-ABC-kurs (det som tidigare hette A(ndning), B(lödning), C(hock)) på svenska kyrkan. En kille som prästen känner hade flugit ner från Umeå för att hålla två kurstillfällen. Tanken var att prästerna och husmor skulle turas om att passa barnen (5 stycken) medan vi mammor var på kurs. Men efter bara nån minut hörde vi hur iallafall tre av dem skrek som tokar. En av dessa var Johannes. Mitt känsliga mammahjärta klarar inte att höra sånt, så även om prästen tyckte att det gick ok, så fixade inte jag att sitta och koncentrera mig på kursen samtidigt som jag hörde Johannes vråla i bakgrunden. Så det vara bara att hämta barnen och så var vi helt plötsligt ytterligare tre kursdeltagare :)

När vi skulle åka hem hade det blivit sommar igen, så när Johannes sovit var vi ute i trädgården och lekte resten av eftermiddagen. Han sparkade lite boll och visade för första gången att han faktiskt kan dricka med sugrör. Smoothie är aldrig fel och är, om han bara slutar dra upp sugröret hela tiden, ett perfekt mellis "on the go" som det så modernt heter.



Johannes pratar en hel del. Hans senaste ord (som kom för första gången igår) är flygplan. Gissa om vi är stolta?!

Kommentarer
Postat av: mamma Eva

Ja, flygplan har han ju sett varje dag sedan ni kom till Bryssel. Bra avledningsmanöver när inget annat hjälper.

Kram Mamma

2011-05-06 @ 22:33:26
Postat av: Anna 3an

Vad kul att han pratar mer nu! Ska bli kul att höra när vi ses till sommaren.



Kram kram

2011-05-07 @ 18:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0