Ta efter

Det sägs ju att barn gör som man säger och inte som man gör. Därför sitter (ligger?) Johannes i morfars fåtölj på precis samma sätt som morfar gör.....



Idag har vi varit på belgiska bvc och vägt och mätt Johannes. Han sträcker numera 78.5 cm och väger 12.6 kg - ganska stadig med andra ord.

Dessutom fick jag ännu en gång användning för mina papper om svenska vaccinationsschemat för barn (på franska givetvis för annars skulle de inte förstå dem) då de försökte sticka honom med MPR-sprutan; den som han ska få i Sverige i augusti....

Kommentarer
Postat av: Morfar

Det var nog tvärtom du menade. Men visst ser det skönt ut! Det tycker nämligen jag också även om min "sittställning" nog inte är lika horisontell, hoppas jag.

2011-05-19 @ 14:11:38
Postat av: Maria 2:an

Haha, sådan morfar sådant barnbarn :) Men jag håller med pappa, du menar såklart tvärtom (att barn gör som man gör, inte som man säger).



2011-05-19 @ 16:36:58
Postat av: mamma Eva( eller mormor)

Jag tycker att det ser ut som om han njuter väldigt bra,precis som "den gamle" brukar göra.

Om alla som skulel ha vaccinationer hade sitt kort med sig skulle allt var mycket enklare.Kram

2011-05-19 @ 18:44:05
Postat av: Karin

Självklart ska det vara tvärtom, jag vågar dock inte gå in och ändra i texten, för då finns risken att kommentarerna försvinner. Men ni fattar ju vad jag menar och det är huvudsaken!

2011-05-19 @ 20:15:27
Postat av: Karin

Mamma; jag har ju haft med mig papper från bvc i Sverige där det står vilka vaccinationer han fått och när, men eftersom de uppenbarligen inte ger samma sprutor samtidigt här som i sverige så verkar det inte hjälpa.

2011-05-19 @ 20:16:25
Postat av: Helene

Det är nog de där underbart stadiga låren som gör det! Snyggt Johannes, du har gått om Albert!

2011-05-19 @ 21:53:53
Postat av: Farmor Lena

Det är som vi har sagt hela tiden............

Johannes är sååå lik sin morfar och det gäller tydligen inte bara utseendet.

Det är tur att vi ska umgås med Johannes snart, då ska han minsann få sitta rak i ryggen, så det så.

Kram

2011-05-19 @ 22:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0