Göteborgshelg

Så var vi åter i Bryssel efter en härlig och intensiv Göteborgshelg. Vi hann med Lidköping och lunch med Marcus farmor, tjejmiddag (Karin och Johannes), bandy (Marcus), träffa kusin Åsa ett par timmar (hon sov mest), umgås med Anna och Björn, titta till huset (och renoveringarna som fortgår där), lek och lunch hos kompisar, svampplockning (Marcus), lunch med gamla kollegor (Karin och Johannes). Fullspäckat med andra ord, men det känns inte jättelockande att sitta inne i en tvåa och uggla när vi väl är där. Så vi är väldigt nöjda. När Marcus åkt hem i söndags tog jag och Johannes en lugn kväll hemma och han passade på att ta ett bad.

Vädret var, med Göteborgsmått mätt, väldigt bra, så på lördags eftermiddagen stämde vi träff med Anna och Björn på lekplatsen i Trädgårdsföreningen. Jag hade lyckats baka lite medan Johannes sov middag, så det blev en god fika i solen. På bilden nedan syns dock bara köpekakorna som också dukades fram, de hembakta var redan uppätna när jag tog fotot.







Kusin Åsa var väldigt söt och väldigt liten och väldigt trött. Så när man frågar Johannes om henne nu, så säger han antingen "söt" eller "sover". Och jag tror att han tyckte att hon var som sötast när hon var hos någon av sina föräldrar; när hon satt i mitt knä blev han lite svartsjuk....

Kommentarer
Postat av: Lena

Oj, oj, oj! Mycket att stå i, måste vara skönt att komma hem till normala rutiner igen.

Kan man förvänta sig en bild på lilla nya kusinen?

Föräldrarna ser ju strålande ut.

Kram till er alla

2011-10-05 @ 10:34:58
Postat av: mormor

det är bara att fortsätta att öva på nya situationer för den lille mannen.

Kram

2011-10-05 @ 11:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0