Länge sen sist

Det var ju minst sagt ett tag sedan jag skrev några rader här på bloggen men nu är det åter dags. I helgen som gick var det, som ni trogna läsare vet, besök av svärmor och svärfar. Detta var naturligtvis mycket trevligt MEN det har dessvärre satt djupa spår i vår son. Numera svara han nämligen jae i stället för ja eller till och med jae jae. DVS gossen pratar redan skånska. Tur att mina föräldrar kommer hit nästa vecka så att pöjken kan lära säk å säja ha, hä, saa å sölle.

Idag var vi ute på jakt efter en ny jacka till mig. Två av de lokala butikerna fick besök men ingen tillräckligt bra jacka hittades. Man får väl även lov att påpeka att man blev något mer kräsen när man såg prislapparna. Tror aldrig att jag har provat en jacka som kostar 890 Euro tidigare (de billigare som jag provade kostade inte mer än 600-700 Euro). Får nog erkänna att jag inte märkte så värst stor skillnad på dessa och andra jackor jag provat.

Undrar just var man hittar en jacka som kostar typ 200 Euro i det här landet? Någon som vet om IKEA har börjat med kläder?

  

Kommentarer
Postat av: Tobias

Ha, gott att höra. Det är bara att slanta ut. Det var som någon sa' om golfbanor:

"Det ska vara dyrt och dåligt, så att det märks att man har råd"



Lider av samma språkliga problem med mina söner.



Jag säger: "-Nej Elmer, det är inte din"

Elmer svarar: "Jo, den eee de"



Jag gör mitt bästa för att inpränta tjocka L och långt-bak-i-munnen-R, men det går väl sådär...



kram,



//bror

2011-10-21 @ 09:06:58
URL: http://granebo.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Känns som att det är tur att det inte var en jacka du önskade dig i present. Dä får la bli ett par fillingar med sånna priser.

Nu sa vi göra schlag i saken och åka till Bryssel. Dä närmar sig.

kram

mamma

2011-10-21 @ 12:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0