Morgonbakning

Idag var det min tur att gå upp med Johannes och vi kom överens om att vi skulle baka bullar att äta till frukost när Marcus kommit upp. Johannes har tidigare varit med när jag bakat med assistenten, men aldrig när jag gjort det "för hand". Han tyckte det var väldigt spännande och ville gärna hälla i mjöl och röra. När det däremot kom till att baka ut bullarna överlät han det gärna till mig eftersom han tyckte det var lite för kladdigt :)













Efter frukost och skypande med Skoghall åkte Marcus och Johannes iväg till badhuset och de väntas hem vilken sekund som helst. Badhuset är ett bra söndagsnöje och ett bra tillfälle för Johannes att inse att det går att göra saker utan sin mamma. 

Kommentarer
Postat av: Tobias

Såg ut som smarriga bullar! Här har vi mest jobbat hela helgen. Igår målning, idag spillvirkeskapning till vedlängder.



Karro har varit på små utflykter med grabbarna, idag har de hälsat på grisar och en tjur på Hästa gård.



Kram, Tobias

2011-09-11 @ 17:09:29
URL: http://granebo.wordpress.com
Postat av: mormor

det blir säkert bra med tiden.

Kram

2011-09-11 @ 19:02:16
Postat av: Farmor

Det berättade ni inte i morse!

Tänk att få komma upp till doften av nybakt bröd.



Kram från

farmor o farsa

2011-09-11 @ 19:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0