Ny vardag

Idag har vår nya vardag börjat; Johannes är själv hos dagmamman för första gången. Lämnandet gick väl ungefär som förväntat. När han insåg att jag faktiskt inte skulle stanna var det väldigt mycket "nej" och "mamma" plus att han bara skulle sitta i mitt knä. Efter ett stund försökte jag gå igen, men han var fortfarande inte så sugen på det. Men dagmamman tog med honom till lekdelen och även om jag såg att han grät när jag gick, så var det bara att vinka och gå. Och faktiskt så klarade jag mig utan att själv gråta. Än så länge har hon inte ringt heller, så han blev säkert glad efter ett tag. När jag var där så kom dessutom hans favoritkompis.

Semestern på Korfu var helt fantastisk. Sol och värme och bad i massor, precis vad vi behövde. Så nu är vi pigga och utvilade och har fått lite sol på nästan. Redo för hösten med andra ord :)
 
På bussen på väg mot hotellet



Spanar efter grävskopan, traktorn och lastbilen som snabbt blev poppis hos Johannes. Han fick dessutom sitta hos traktorföraren och tuta; något som uppskattades av både far och son.



Glasspaus


Strandlek




Kommentarer
Postat av: Tobias

Japp, oftast blir det minst smärtsamt (för alla parter) att bara lämna, ta ett hastigt farväl och sedan gå. Lycka till med fortsättningen!



kram,

//t

2011-09-06 @ 13:04:27
URL: http://granebo.wordpress.com
Postat av: Lena

Ser ju ut som en riktig turistresa i dess bästa form.

Väntar på rapporter från den ensamma dagen utan mamma, gick förmodligen bra.

kram

2011-09-06 @ 17:25:27
Postat av: Maria 2:an

Åh, det ser riktigt härligt ut, man saknar sommaren och värmen, sol har vi faktiskt haft ganska mycket av senaste tiden men värmen börjar sakta men säkert försvinna, tyvärr. Men hösten är rätt härlig den med.

Kramar från Linköping

2011-09-06 @ 20:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0