Så var det helg igen...

Vardagsveckor utan måndag tenderar att gå ganska fort. Nu är det redan fredag och helg igen. Marcus brukar dessutom försöka sluta tidigt på fredagar, så vi får en lång helg tillsammans alla tre.

Även idag har vi varit i kyrkan, fast idag var det "fri lek" med favoritkompisarna medan mammorna satt och snackade i soffan. Bra upplägg tyckte vi nog allihop.

Vad gäller Johannes och dagmamman, så är det en annan, och inte så rolig, historia. Han hade gråtit till och från hela tiden i tisdags och grät när jag hämtade honom, men blev glad så fort han såg mig. I onsdags när vi kom till hennes entrédörr började Johannes genast att säga "mamma" och "nej" ett antal gånger och klamrade sig krampaktigt fast i mig. Till slut tog dagmamman honom ifrån mig och gick in i lekrummet och det sista jag såg var ett panikslaget, storgråtande ansikte. Det var inte roligt.... När jag kom och hämtade honom blev han återigen väldigt glad. Dagmamman kunde visa lite film från när han faktiskt lekte utan att gråta under förmiddagen, så hela tiden hade han ju inte varit ledsen. När vi pratar om dagmamman här hemma säger han numera "nej", och han har blivit väldigt mammig och är livrädd att jag ska lämna honom. Igår när vi kom till kyrkan var det en man som drog in vår vagn och jag stod kvar utanför. Då bröt Johannes ihop och skulle sen bara sitta i min famn en bra stund innan han ville gå ner för att leka. Så det känns inte så jätteroligt inför måndagen, men vi får försöka bita ihop och hoppas att det blir bättre med tiden.

I helgen väntar lite shopping och badhuset för killarna. Johannes behöver göra lite saker utan mig och lära sig att jag finns kvar även om jag inte är med honom hela tiden, så då är badhuset med pappa en perfekt sysselsättning på en söndagsförmiddag.

Idag bjuder jag på en sommarbild från Göteborg: mellanmål på trappan "hemma" i huset



Kommentarer
Postat av: Tobias

Lider med er båda två. Det är inte roligt... Jag minns hur det var. Numera går det dock desto bättre. Gråtandet gick över ganska fort.



Trevlig helg, kram,



//tobias

2011-09-09 @ 14:53:32
URL: http://granebo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0