Sjukling

Så kom då första sjukan sen starten hos dagmamman. Jag vaknade vid halv tolv inatt av att Johannes var orolig i sin säng. Jag lyfte över honom till oss och insåg att han var skållhet. 39.7 visade termotern. Efter en alvedon sjönk tempen och vi somnade om. När vi vaknade imorse hade febern stigit igen och han hade då 39.7, bara att vara hemma och ta det lugnt idag med andra ord. Vi behövde dock lite mat, så jag satte honom i vagnen för att gå till affären. Det gäller att bylsa på en febersjuk kille ordentligt.



Förmiddagen spenderades i soffan där vi läste böcker, åt mellanmål, skypade med pappa (morfar) i Öllsjö och så passade Johannes på att sova en stund i mitt knä. Nu ligger han i sängen och sover middag och jag ska försöka få lite gjort på min franskaläxa.

Kommentarer
Postat av: Farmor

Så synd om lille sjuklingen, krama honom.

2011-09-21 @ 14:26:52
Postat av: Maria 2:an

Det har nog aldrig hänt under alla de gånger vi har skypat att Johannes har suttit stilla i soffan HELA tiden (30 minuter) så det talar nog för att han inte är så kry. Hoppas att han sover bort febern och mår bättre imorgon så ni kan åka till kyrkan.



Kram

2011-09-21 @ 17:02:51
Postat av: Karin

Efter pannkaksmiddag var han lite piggare, så han lekte faktiskt när Marcus kom från jobbet. Det var dock en väldigt trött kille som slocknade på nolltid när det var läggdags. Febern hade sjunkit till 38.7, så det finns hopp om morgondagen. Visst var det trevligt att skypa med ett stillasittande barn Maria ;)

2011-09-21 @ 19:36:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0