Sommarvecka

Det fina vädret har följt med oss in i veckan, så det har varit shorts och sandaler som gäller på eftermiddagarna efter dagmamman. Och en massa lek, så Johannes har sovit gott om nätterna. Och då gör även hans mamma det. Hans pappa är i Tallinn och sover gott på hotell.

Lämningarna hos dagmamman är fortfarande lika jobbiga, men han gråter inte lika länge efter att jag gått. Idag var det "bara" fem minuter. Dessutom har han, både idag och igår, lekt när jag kommit för att hämta honom, till skillnad från förut när jag mötts av en gråtande son. Det känns väldigt skönt faktiskt. Han har ju alltid med sig hunden Harald och fram tills igår har han haft honom i famnen när jag kommit och hämtat, men dessa två dagarna har han legat i hallen dit Johannes inte har tillträde, vilket jag tolkar som att han är nöjd utan. Så även om det fortfarande är väldigt jobbigt att lämna, så känns det som vi gör framsteg. Från nästa vecka ska han dessutom gå dit en kort stund på fredagar för att det inte ska bli så långt som mellan onsdag och måndag. Det var dagmammans förslag och vi nappade direkt, alla vinner ju på en nöjd Johannes vid lämning.

Imorgon åker vi till Göteborg för att äntligen få träffa lilla kusin Åsa. Vi ser fram emot detta. Dessutom har vi bokat in en hel del andra roliga saker, så det blir nog en välfylld helg, men det gäller ju att passa på när man väl är i stan.

Tyvärr har kameran legat inne hela veckan, så bilden är från förra veckan när jag och Johannes bakade muffins. Han tyckte det var väldigt roligt att köra med elvispen, så jag har nog aldrig sett en så pösig ägg- och sockerblandning :)



Tobias; eftersom jag inte frågat familjen Hörding om lov att publicera några bilder på dem, så la jag inte upp någon i det förra inlägget.

Kommentarer
Postat av: Tobias

Ah, jag förstår. Det är hänsynsfullt. Jag publicerar bilder på våra snickare hejvilt utan att ha frågat. Det kanske jag borde gjort?



Idag har de gjort sista arbetsdagen här på ett tag. De kan inte göra mer förrän vi målat och tapetserat klart. Skönt, och lite tomt...

2011-09-28 @ 21:13:05
URL: http://granebo.wordpress.com
Postat av: Lena

Blev dom goda, muffinsen? Johannes skulle kunnat sjunga: Jag den glade bagarn, uti..............



Ser fram emot fredag, då vi kanske får se skymten av dig och Johannes.

Kram

Lena

2011-09-28 @ 21:15:38
Postat av: mormor

Trevlig resa!

Vi kan väl höras av i Sverige. Kram till alla

2011-09-28 @ 21:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0