Besök

Under en förlängd helg (torsdag-måndag) har vi haft mina föräldrar på besök, vilket varit väldigt trevligt. Tyvärr försvann det sommarlika vädret lagom till de kom.

Vi har hunnit med Magrittemuseet, lunch på stan, pyntning av påskris (med fjädrarna som farmor skickade till Johannes för några veckor sen, tack!) spårvagnsåkning (till Johannes stora förtjusning), fika vid Röda klostret, shopping (jag och mamma) samt en hel massa trevligt umgänge hemma i lägenheten och på lekplatser.

Det är uppenbart att skype är bra, för Johannes var inte ett dugg blyg inför sina morföräldrar utan visade sig från både sina charmiga och trotsiga sidor. Han var riktigt ledsen i bilen från flygplatsen efter att vi lämnat av dem. Tur att vi ses om tre veckor igen!









Ikväll åkte Marcus på tjänsteresa och han kommer hem på onsdag igen. Sen ska han vara hemma nästan två veckor till nästa resa, vilket känns skönt. Även om det just ikväll gick väldigt bra att fixa kvällsmat och lägga båda barnen, så är det skönt när vi är två vuxna hemma som kan hjälpas åt.



Kommentarer
Postat av: Farmor

Ja, ni ser ju ut att ha haft det allt igenom trevligt. Eva o Christer ser pigga och fräscha ut, inga pensionärstecken där inte! Sedan måste jag säga att jag är imponerad av storleken på påskriset, var har ni fått tag i det?

Jag hoppas att det förtsätter att funka för dig när Marcus är ute och flyger och far. Sedan kommer han hem och får vara far till sina små gossar.

Kram

2012-04-02 @ 22:19:34
Postat av: Tobias

Ser ju härligt ut. Om mamma är imponerad av storleken på påskriset så måste jag ju kommentera att jag är imponerad av storleken på brorsans ben. Otroligt välväxta måste man säga. Kolla på bilden från utefikan. Inte mycket till överkropp om man jämför...

2012-04-04 @ 09:19:43
URL: http://granebo.wordpress.com
Postat av: Anna 3:an

Vad trevligt det ser ut! Jag ser fram emot att få träffa er alla snart :)



Angående påskriset så håller jag i skrivande stund på att försöka göra en hårdekoration till bröllopet. Kanske kan använda ert föredömligt yviga ris som inspiration?

2012-04-05 @ 06:49:30
Postat av: Lena

Angående Annas inlägg........

hoppas ni tar många kort, så vi får skåda denna skapelse.

Kram

Lena

2012-04-05 @ 08:29:05
Postat av: Anna 3:an

Lena jag lovar att kreationen ska dokumenteras. Just nu ser den mest ut som ett sorgligt skatbo efter en hård vinter, men jag hoppas den ska bättra sig... :)

2012-04-05 @ 15:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0