Hej mitt (våta) vinterland

Imorse när jag drog ifrån gardinerna fick jag en positiv överraskning - snö! Inte alls vad de lovat på väderprognoserna. Tyvärr var det plusgrader och väldigt blött ute, så det blev ingen pulkåkning. Istället återupptog Marcus och Johannes badhustraditionen. Jag tog en promenad när Samuel skulle sova.
 
 
Under eftermiddagen var vi på adventsgudtjänst i kyrkan och sen gick vi till ett närliggande café och fikade, det var fullt i kyrkan nämligen. Barnens dag avslutades med glögg, pepparkaka och änglaspel. Iallafall för Johannes del, Samuel fick gröt.

Kommentarer
Postat av: Farmor

Hallå där nere i Bryssel!
Vilken dag ni har haft, innehöll det mesta.
Jag har just kommit till Lidköping och här kan man tala om SNÖ!!! Som lägst var det 24 minusgrader på väg ner, men det kröp upp till 19 innan jag stannade bilen, som jag fick ställa långt bort p g a all snö.
I Värmland bara hälften så kallt och ingen snö alls.

2012-12-02 @ 21:10:55
Postat av: Anna 3:an

Vilken mysig första advent! Själv skulle vi julpynta och dricka glögg när Åsa hade gått och lagt sig men det smög sig minst sagt eftersom hon höll sig vaken till 21.30. Och hon var INTE nöjd kan jag tillägga :( Men vi fick adventsmys hos Helen och Tommy i lördags så vi har fått lite julstämning vi också!

2012-12-03 @ 11:07:09
Postat av: Karin

Anna, visst är det typiskt att de känner på sig när det inte är lämpligt att vara vakna sent...! Ni får hoppas på en tidigare kväll idag så ni kan pynta ifred då. Eller lyckas ni göra det när hon är vaken under dagen?

2012-12-03 @ 11:16:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0