Säkerhetstänk

Det finns många saker man kan förvånas över hos belgarna. Det senaste exemplet är hur de beter sig när det är snö och kallt. För det första är det väldigt många (majoriteten skulle jag tro) som inte har vinterdäck till sina bilar, men inte låter de sig hindras för det; de är ute på vägarna som vanligt ändå. Men det som skrämt mig den här veckan är skrapningen av rutor. Härom morgonen när jag lämnat Johannes mötte jag en bil som var helt isig på alla fönsterrutorna bortsett från en liten ruta på runt 30*30 cm mitt framför föraren. Han eller hon som kört kan inte sett mycket alls från sin plats bakom ratten. Fast det är klart; har man inte vantar och bara kreditkort att skrapa med är det väl för kallt att göra större "titt-hål"....

Dagens bilder kommer från onsdagens förmiddagspicknick som jag och Johannes hade i trädgården. Det var lite snålblåst ute, så när vi ätit upp vårt fika var det lagom att gå in igen.


Johannes på väg upp på gräsmattan med filt och matpåse.





Den här veckan har vi haft tre jobbiga lämningar hos dagmamman; det har blivit värre och värre för varje gång. Imorse låg Johannes och grät hejdlöst på mattan redan innan påklädning och tandborstning och när jag sa hejdå till honom hos dagmamman lät han mer eller mindre hysterisk. Hoppas han haft en bra dag där iallafall. I eftermiddag ska jag och Marcus hämta honom tillsammans, för det var en av sakerna han önskade sig imorse när han var ledsen och eftersom Marcus kan gå från jobbet tidigt för att först hinna gymma och sen hämta Johannes, så är det en lätt önskan att uppfylla.

Kommentarer
Postat av: Lars

Det var ju verkligen att fånga tillfället, med filt och fika på snön. Ser ju riktigt mysigt ut, Johannes blir nog en riktig friluftskille. Synd att han inte gillade att vara hos dagmamman.

tre kramar från farfar

2012-02-10 @ 16:42:41
Postat av: Farmor

Jag gläds åt att ni också finner njutning i fika ute, när och var och hur som helst.

Kram från Lena som har en liten Gordon i knät

2012-02-11 @ 11:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0