Vinter!

Så fick vi faktiskt lite vinter i Bryssel också. Eller ganska mycket vinter blev det. Det har varit minusgrader hela veckan och igår kom det snö. Imorse vaknade vi upp till ett mycket vackert, men kallt (-12) vinterlandskap.

Vi byggde ihop ett tefat här hemma (eftersom vi inte har någon pulka) och så gav vi oss ut i backen utanför dörren. Äntligen fick Johannes användning för sina termobyxor! Marcus och Johannes åkte mest, jag provade, men kände mig inte tillräckligt smidig för att springa upp och ner i backen, så jag höll i kameran istället.





Efter en stunds åkning blev det varm choklad i solen.



Och så avslutade vi det hela med att göra snöänglar.





Mitt på dagen blev det en tur till Waterloo och Skandinaviska skolans årliga "garageförsäljning" (som får bli ett eget inlägg en annan dag) och därefter blev det några åk till under eftermiddagen.

Nu har vi ätit lamm och potatisgratäng och Marcus och Johannes badar skumbad medan jag diskat och plockat undan. Det blir lite för fullt i badkaret om jag ska bada med Johannes numera :)

Ikväll hoppas vi att Johannes somnar i vettig tid (har varit lite si och så med det på sista tiden, antagligen för att det varit mycket nytt hos dagmamman med middagsvila där mm), så att vi har möjlighet att titta på första deltävlingen av melodifestivalen.

Kommentarer
Postat av: Farmor Lena

Vilken härlig vinterdag! Till och med snöänglar, det hör till livet.

Känns ju som att hela dagen var en lyxkantad familjetillställning, sådana ska man vara rädd om.

Fick ni se melodifestivalen? Den innehöll många utropstecken (tyckte vi i alla fall).

Kram från oss i Värmland

2012-02-05 @ 11:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0