Glad Midsommar!

Imorgon är det midsommarafton, något som går helt obemärkt förbi om man bor i Belgien. Normalt sett iallafall. Men ikväll kommer Anna, Björn och Åsa på helgbesök, så det blir långhelg för oss också den här veckan. Vi hoppar över midsommarstång och krans till håret, då vi tror att barnen är för små för att uppskatta det. Istället kommer det (förhoppningsvis) kunna bli ett par lekplatsbesök och någon picknick. Regnar det åker vi till badhuset.

Så därför har jag och Samuel varit och storhandlat idag. Ibland är jag lite för effektiv för mitt eget bästa; jag skulle köpa nya underlakan och hittade fina ljusblå varianter. Väl hemma var det dags för blåtvätt, så de fick åka med in i maskinen. När jag sen skulle hänga tvätten insåg jag att det var påslakan jag köpt och nu är det för sent att byta....

Vi har tjuvstartat lite med potträningen av Johannes, så till vida att han går utan blöja lite då och då här hemma och får kissa på pottan när han behöver. Dessutom sitter han på pottan några gånger varje dag hos Nanou. Så igår tänkte jag att det var dags att gå hemifrån utan blöja. Vi gick till lekplatsen. Med extrakläder i väskan. Och det var tur, för när jag inte frågade på ett par minuter om han behövde kissa, så kom det. Men vi bytte bara till de torra kläderna (och blöja, för jag hade bara ett ombyte med mig) och var lika glada för det, det finns värre saker som kan hända.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0