Sommarvecka

Vädret har varit verkligt skönt den senaste tiden, så vi har varit utomhus så mycket att bloggen blivit lidande.
Förra helgen var vi i Sverige. Vi hann med en massa trevligt umgänge med så väl släktingar som kompisar. Allt i härligt sommarväder.





I måndags var det annandag pingst, något som fortfarande är helgdag här i Belgien. Då var vi bjudna på brunch hos en av Marcus kollegor. Johannes tyckte det var toppen eftersom de har både katter, kaniner och åkgräsklippare.

Nu är det helg igen och lite kallare väder. Marcus och Johannes har gått till glasåtervinningen. Johannes är väldigt bestämd kring vilka kläder han numera ska ha på sig och idag var inget undantag, så de höll knappt på att komma iväg eftersom han prompt skulle ha sin gula jacka (som är i tvättmaskinen). Inte förrän vi sett att den verkligen snurrade runt i vattnet där inne accepterade han att ha väst.

Kommentarer
Postat av: Lena

Vad skönt att ni fortfarande har annandag pingst. Det är ju så himla skönt med långhelg. Nu är onsdagen röd här i Sverige och det är ju värdelöst för oss, men jag får herrbesök på kontoret och det är mysigt.

Kändes gott att höra (via skype) att Johannes kunde tänka sig annan jacka än den gula, den är ju inte så praktisk i regn.

kram från ett ösregnigt Sverige (jag njuter med mitt ljus tänt)

2012-06-04 @ 09:14:39
Postat av: Anna 3:an

Härligt att ni fortfarande har sommarväder hos er, jag hoppas värmen tänker komma tillbaka hit någon gång också...fast dessa 2 veckorna när jag skriver på mitt ex-jobb så gör det ju inte så mycket att det är dåligt väder ;)

2012-06-05 @ 10:31:30
Postat av: Karin

Anna, sommaren är borta här också nu. IDag är det förvisso sol bakom moln, men inte så varmt. Igår regnade det hela dagen och så ska det nog se ut framöver i veckan också....

Hoppas det vänder tills ni kommer hit! Och att det vänder i sverige när du är klar med dina exjobbsveckor.

2012-06-05 @ 15:26:03
Postat av: Elsa

söt blogg!

2012-06-05 @ 22:19:20
URL: http://stylebyelsa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0