Fort...

Tiden går väldigt fort och snart har ytterligare en vecka gått. Och jag har inte bloggat en enda gång. Får skylla på att det är fullt upp med två barn, även om det ena är borta på dagarna ibland.

I veckan som gått har det varit riktigt fint väder, så vi har varit ute en hel del. Häromdagen tog vi ut bobbycaren (eller hur man kan tänkas stava detta engelska ord på svenska) och körde lite utomhus. Det tyckte Johannes var toppen.



Vi såg även ett flertal nyckelpigor, ett djur som Johannes är väldigt förtjust i. Iallafall så länge de är på armlängs avstånd. Jag tog en på mitt finger och gav till Johannes. Det tyckte han var lite roligt, men när den började vandra upp på hans arm blev han mindre och mindre road. Strax efter att fotot togs började han ropa "ta bort den, ta bort den" som om det vore en livsfarlig orm han hade på armen.



Nu har jag klarat av mitt första dygn ensam med båda barnen, det är bra att vänja sig, för fler lär det bli när Marcus åker på tjänsteresor igen (den första är redan nu till veckan). Det har gått bra måste jag säga. Johannes kommer mer och mer in i trotsåldern (eller självständigshetsåldern som vi lite mer positivt kallar den), vilket såklart sätter tålamodet på prov, men eftersom det var så fint väder igår, så kunde vi vara ute riktigt mycket och då är allt lite enklare. Jag tog båda barnen i vagnen när det var dags för middagssömn för Johannes och så gick jag så att han fick sova och sen avslutade vi promenaden på lekplatsen där även kompisen Nils och hans mamma anslöt. Vi var dock där lite innan de kom, så jag och Johannes fick varsin glass i solen först.



Det var dock inte helt genomtänkt av mig att köpa två glassar som börjar rinna, inte ta några servetter eller fat, samtidigt som jag var tvungen att amma. Men det gick det med :)

Natten har varit bra, Johannes har skött sig bättre än lillebror som började "knorra" vid halv fem-tiden. Jag vet inte om det var magen eller hunger som spökade. Lagom till han och jag somnat om riktigt gott, så vaknade Johannes. 6.40 nya tiden.... I förmiddags gick vi till lekplatsen en stund och sen hem för pannkakslunch. Johannes fick därefter välja om han ville sova middag i vagnen eller sängen och valde sängen. Inte mig emot, för då hinner jag ju också vila lite. Och blogga :)

I eftermiddag håller vi tummarna för Villa. Nu när faktum ändå är att de är i final, så måste jag ju heja på dem, det var en helt annan sak i semin, när jag hejade på Bollnäs...





Kommentarer
Postat av: Helene

Supermamman! Vad bra du är!

2012-03-26 @ 08:30:45
Postat av: Karin

Helene, måste erkänna att nu, så här på måndag förmiddag, med en kaffe framför mig och ett lugnt litet spädbarn i knät och ett stort barn hos dagmamman (med en bra lämning i ryggen) känner mig rätt nöjd med mig själv :)

2012-03-26 @ 10:13:12
Postat av: Anna 3:an

Skönt att första dagen med båda kidsen gått så bra, hoppas det håller i sig :) Men det måste vara skönt att vara lite "ensam" idag då när J är hos Nanou. Intressant ändå att det kan kännas som lugn och ro när man bara (!) har ett barn hemma. När johannes var liten kändes det säkert inte så, eller?



Kul med så många fina bilder förresten, synd att han inte gillade nyckelpigan!

2012-03-26 @ 11:36:58
Postat av: Farmor

Jag önskar alla kunde höra nära Johannes talar om djuret nyckelpiiiga, han har så underbar betoning!

Karin, har du haft en riktig grabbhelg med dina gossar? Druckit lite öl och sett på bandy? Jag tänker på Annas tjejkvällmed Åsa, när Björn var borta. Ni Holmska flickor brukar kunna ta hand om er.

Hoppas du fått hem din äkta hälft, så han kan ta lite ansvar för era små gossar.

Kram från

svärmor

2012-03-26 @ 20:07:06
Postat av: Christine

Bra jobbat, Karin!!

Kram

2012-03-26 @ 21:42:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0