Dagens citat

I julklapp från Marcus jobb fick Johannes ett lektält med tillhörande tunnel (se bild längre ner) och Samuel fick en badleksak. Man fick klapp efter födelseår och kön. På tal om kön, så undrade en av Marcus kollegor som vi satt bredvid under fikat, med lätt rynkad panna, om Johannes brukar ha nagellack. Av uttalandet och hans min utgår jag från att han tyckte det var mycket fel med nagellack på en pojke. Själv tycker jag det är rätt sött när Johannes går runt med röda naglar på ena handen och omålade på den andra :)
 
Men, vidare mot dagens citat. Marcus, Johannes och Samuel lekte med Johannes tält och kröp ut och in genom tunneln (som då låg ner och anslöt till tältet i det runda hålet). Johannes tyckte det var väldigt roligt och ville att Samuel skulle göra detsamma. Marcus sa till honom att locka på Samuel, vilket Johannes gör. "Locka, locka, locka Samuel" hör jag därför från köket.
 
 

Kommentarer
Postat av: Farmor o Farfar o Gordon

Vilken fin julklapp!
Gav lockandet något resultat, kom det någon Samuel genom tunneln?
Kram från oss som alla är i Lisch och de stora "barnen" har vi inte långt härifrån, de är i Skara!

2012-11-26 @ 21:48:29
Postat av: mormor

Tänk att ute-leksaker även går att använda inne eller är det kanske tvärt-om?
Puss och kram till alla leksugna pojkar

2012-11-26 @ 22:31:04
Postat av: Tobias

De "stora barnen" har just kommit hem till Hässelby.
Påminner om när jag uppmanade Nils att ropa på sin mor som var på nedre plan, medan han och jag befann oss på övervåningen. Han gick och ställde sig alldeles ovanför trappan och utbrast högt och långsamt: "-ROOOOPAA"

2012-11-27 @ 22:02:20
URL: http://granebo.wordpress.com/
Postat av: Malin Sunde

Idag är det gruppfotografering på våra barns förskola och när Oskar igår fick reda på det skulle naglarna promt målas cerisa. Så idag bär han mycket stolt 10 målade naglar och syrran har inga.

2012-11-29 @ 12:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0