Lång dag

För Samuel och mig började dagen 5.15 idag. Eller min började egentligen något tidigare eftersom Johannes kom insmygandes vid halv fem-tiden och jag inte somnade om innan Samuel vaknade. Så när det, vid åttatiden, var dags för Samuel att sova igen parkerade jag honom i selen på min mage och oss i ena hörnet av soffan och Johannes med iPad i andra och så sov jag en halvtimme. Inte så dumt!
 
Framåt förmiddagen gick vi till marknaden.
 
 
Vi köpte frukt, oliver (på Johannes uppmaning), blommor och det dyraste bröd jag nånsin köpt tror jag. Åtta (8) euro för ett bröd. Förvisso var det tungt, så kilopriset kanske inte är så högt som man kan tro, men jag borde nog frågat om priset innan jag beställde.... Det var ett gott bröd, men inte så gott.
 
Hem för lunch och därefter sandlådepremiär för Samuel. När han fattat att man inte skulle äta sanden tyckte han det var kul.
 
 
Sen hade vi trevligt fika- och lekbesök under några timmar, så båda killarna var väldigt trötta vid läggningen. Johannes somnade medan jag läste saga. Det har aldrig hänt förr, men jag hoppas det händer igen, för det var väldigt mysigt.

Kommentarer
Postat av: Helene

Bra jobbat, Karin!

2012-11-11 @ 13:50:25
Postat av: Svärmor

Jag skulle önskat att brödet hade varit minst lika gott som det var dyrt. Det hade du varit värd. Hoppas du hade en riktigt fin blombukett med dig hem.
Snart har du också Marcus hemma hos dig. Han och Tobias ringde med anledning av Fars-dag och de verkade nöjda med sin grabbhelg (men de var i Hallsberg och frös i väntan på ett försenat tåg).
Önskar att du snart kan ta dig en ledig helg. När den blir av är väl Samuel som "bestämmer".
kram till dig från
svärmor

2012-11-11 @ 17:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0