Springcykel

 
Johannes fick ju en springcykel i våras som han har kört med en del här inomhus, men inte jätteflitigt direkt. Jag har flera gånger erbjudit honom att ta ut den, men han har tackat nej till det. I söndags ändrade han sig dock, så vi gick ut hela familjen för att han skulle få prova. Och det gick riktigt bra, han höll balansen bra och lyfte fötterna lite då och då. Och framförallt tyckte han det var väldigt kul, så i måndags eftermiddagn gick vi ut igen. Det låg regn i luften, men vi lämnade regnkläderna hemma; vi skulle ändå inte vara ute så länge. Tji fick jag, Johannes bara cyklade och cyklade och cyklade. Han ville aldrig vända och lovade mig att han skulle orka hela vägen hem ändå. Vilket han också gjorde. Så vi var ute i drygt 1.5 timme och han cyklade ca 3.5 km! Jag var väldigt imponerad. Sen kroknade han och fingrarna var för kalla, så de sista två-trehundra meterna åkte han vagn och jag bar cykel. Men redan igår var vi ute igen - han är fast!
 

Kommentarer
Postat av: Anna 3:an

Oj, vad långt han orkade! Roligt att han verkar tycka det är så kul.

2012-10-31 @ 12:58:26
Postat av: Farmor

Vad glad jag blir när ni ger barnen möjlighet till kul aktiviteter utomhus. Johannes blir väl kanske lik sin pappa som var ett med sin cykel (en som var riktigt poppis och som han ärvde efter Tobias hette Snabbe Vilse). Den gick foooort och gav honom frihet.
Kram till er alla

2012-10-31 @ 13:45:28
Postat av: mormor

vilken tur att han håller balansen! Men var finns bromsen??
kram

2012-10-31 @ 19:03:04
Postat av: Karin

Mamma, han har än så länge bra respekt för farten och ber oss hålla i honom när det lutar alltför mycket nerför. Skosulorna och skosnudorna är väl annars de som tar den mesta farten.

2012-10-31 @ 20:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0